Logo

Marketing MIX

Atlas Grupy Ströer jednym z najlepszych projektów badawczych 2013 roku

Badanie Atlas wytypowane zostało przez Europejskie Stowarzyszenie Badaczy Opinii Publicznej i Rynku ESOMAR do udziału w międzynarodowym konkursie na najlepszy projekt badawczy.

Decyzją organizacji ESOMAR Atlas zostanie zaprezentowany podczas odbywającego się 24 marca w Bukareszcie CEE RESEARCH FORUM 2014, co oznacza, że uznany został za jeden z najciekawszych projektów badawczych odbywających się w naszym kraju.

Podczas forum zaprezentowanych zostanie 10 programów badawczych z 8 krajów. Jury wybierze spośród nich jeden najlepszy.

Atlas – największe w Polsce laboratoryjne badanie percepcji kierowców – trwało od lipca do października 2013 roku i objęło 1100 dorosłych, posiadających prawo jazdy osób. W jego trakcie wykorzystano nowoczesny symulator jazdy pozwalający na wywołanie wrażenia rzeczywistego kierowania samochodem, wymuszając zachowania, jakie zwykle towarzyszą pro-wadzeniu pojazdu oraz urządzenie eye-tracker śledzące ruchy gałek ocznych badanego oraz elementy trasy, na które zwraca on uwagę. Badanie zrealizował instytut badawczy Millward Brown.

ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) Europejskie Stowarzysze-nie Badaczy Opinii Publicznej i Rynku zostało założone w 1948 roku. Obecnie zrzesza około 5000 członków z około 100 państw świata (wbrew nazwie nie tylko Europy). Działalność stowarzyszenia ukierunkowana jest na podnoszenie standardów jakościowych oraz etycznych badań opinii publicznej i badań rynkowych.

Instytut Badania Rynku i Opinii Publicznej Millward Brown powstał w 1990 roku (ówczesna nazwa SMG/KRC Poland). W ciągu dwudziestu lat swojej działalności stał się największym ośrodkiem badań marketingowych w Polsce i na całym obszarze Europy Środkowej i Wschodniej.

Firma specjalizuje się w: badaniach komunikacji masowej i kondycji marek (pre-testy, post-testy reklam, trackingi, badania strategii i kondycji marek), zaawansowanych badaniach jakościowych, badaniach mediów, badaniach typu digital i online. Od 2000 roku SMG/KRC Poland stał się częścią międzynarodowej sieci badawczej Millward Brown i obecnie działa w Polsce pod nazwą Millward Brown.

Millward Brown w Polsce posiada dedykowany instytutom badania rynku i opinii międzyna-rodowy certyfikat jakości ISO 20252.