Logo

Marketing MIX

Pierwsza odsłona kampanii „Łódź pozdrawia” w wykonaniu MOSQI.TO

W tym roku w konkursie na kreację dla Łodzi wygrało MOSQI.TO – jako jedna z 32 agencji, które wystartowały w przetargu. Dzisiaj rusza pierwsza odsłona kampanii „Łódź pozdrawia”, która obejmuje outdoor oraz spoty telewizyjne. Dwa lata temu podobną kampanię promocyjną  realizowało K2.

Agencja MOSQI.TO przygotowała wieloetapową miejską kampanię „Łódź pozdrawia”, która rusza 16 maja. Dzisiaj wieczorem odbędzie się przedpremierowy pokaz spotu promocyjnego, w którym wystąpili łodzianie wyłonieni podczas castingu.

Cała kampania „Łódź pozdrawia” będzie promować cztery inicjatywy: Łódź na weekend, Łódź gospodarcza, Łódź kreatywna oraz Młodzi w Łodzi.

Najważniejszym bohaterem spotu są sami łodzianie. Przyjaźni, uśmiechnięci, młodzi, starsi, uśmiechnięci, nostalgiczni, różni. Pozdrawiają widzów z całego kraju. Od tak, po prostu. Spoty pokazują, że wszyscy jesteśmy z różnych środowisk. Taka jest Łódź! To jest właśnie jest cenne i niepowtarzalne i buduję atmosferę tej kampanii. Scenografią jest Łódź. Dobór lokalizacji zaskoczy zapewne samych łodzian. Miasto się bardzo zmienia, będzie to wyraźnie widać we wszystkich spotach. Wszystkie miejsca były kręcone na potrzeby spotów, zobaczymy więc ich aktualny wygląd.

– Od początku zależało nam na prawdzie. Nie chcieliśmy ani cukierkowej Łodzi, ani włókienniczej. Chcieliśmy wszystkiego po trochu w dobrych proporcjach. Już na etapie konkursu zakładaliśmy, że w spocie zagrają łodzianie, a całość zostanie zrealizowana przez łódzkich artystów. Tak się stało. Do współpracy zaprosiliśmy reżysera Piotra Szczepańskiego oraz zespół L.Stadt, odpowiedzialny za ścieżkę dźwiękową – podkreśla Magdalena Szmidt z MOSQI.TO. – I były to dwa strzały w dziesiątkę – dodaje.

Bohaterowie spotów zostali wyłonieni w castingu. W sumie 100 osób z 260, które przed kamerą zachęcały do wizyty w Łodzi. W majowym spocie pojawiły się także ujęcia nagrane spontanicznie, np. była włókniarka nakręcona przed swoją rodzinną kamienicą. Chłopiec grający w piłkę także jest niezapowiedzianym ujęciem w spocie.

– MOSQI.TO postanowiło wykorzystać społeczny potencjał oraz zaangażowanie łodzian, a to jest właśnie to czego miastu potrzeba – mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi,  odpowiedzialny za całość kampanii.

Spoty można obejrzeć pod poniższymi linkami: SPOT1, SPOT2 oraz SPOT3.

Za scenariusz spotów odpowiada MOSQI.TO, za reżyserię Piotr Szczepański, muzyke wykonał L.Stadt, a produkcją zajął się Anagram Film.

Spoty ukażą się w maju w telewizji: TVN, TVN 24, TVN Biznes, TVP 1 i 2, stacjach tematycznych, m. in. Discovery, AXN, MTV, Ale Kino, National Geographic.

Kampania „Łódź pozdrawia” obejmie także nośniki outodoorowe: billboardy oraz backlighty w: Łodzi, Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście, na Śląsku, reklamy prasowe, citylighty, Internet oraz działania ambientowe.