Logo

AktualnościGadżety reklamowe

nowy [ZNANY] gracz: Friends 4 Friends

Maja Pietkiewicz, Dyrektor Marketingu firmy FRIENDS, w rozmowie z OOH magazine opowiada o powstaniu nowej firmy na polskim rynku artykułów promocyjnych, jej planach rozwojowych i strategii marketingowej.

Debiutujecie z nową firmą, ale w starym składzie. Skąd decyzja o dystrybucji marki Senator w Polsce?

Maja Pietkiewicz: Rynek Polski jest specyficzny, inaczej zorganizowany, bardziej spontaniczny. Wymagania klientów są też inne niż potrzeby klientów naszych zachodnich sąsiadów. Senator jest firmą niemiecką o silnej strukturze opartej na wielu procedurach. To właśnie dzięki przestrzeganiu rygorystycznych norm, które producent często sam sobie narzuca, możemy dziś mówić o wysokiej jakości produktów i usług tej marki. Aby te dwa, tak odmienne światy mogły współgrać ze sobą, przynosząc obopólne korzyści, musi być element łączący. W tym miejscu pojawiamy się my, firma FRIENDS. Trójka przyjaciół, którzy znają doskonale ofertę Senatora, rozumieją i doceniają wspomniane procedury, a jednocześnie posiadają słowiańskie dusze i fantazję. Każdy z nas jest specjalistą w swojej nieco innej dziedzinie, co pozwala nam się uzupełniać. Stąd właśnie decyzja o dystrybucji produktów marki SENATOR na terenie Polski, którą rozpoczniemy z początkiem maja. Należy zaznaczyć, że FRIENDS jest także, już od lutego br., ekskluzywnym przedstawicielem firmy KOZIOL na terenie Polski i krajów bałtyckich.

Co zmieni się dla polskich klientów?

Po pierwsze zamierzamy kontynuować politykę firmy Senator. To oznacza, że nadal będziemy współpracować jedynie z agencjami reklamowymi. Bardzo ważna jest dla nas lojalność wobec naszych klientów. Uprościmy niektóre procedury, tak by bardziej wpisywały się we wspomnianą już specyfikę polskiego rynku. Po drugie planujemy wprowadzić wiele udogodnień, powrócić do kilku usług z przeszłości np.: serwis „24h”. Chcemy także dostarczać naszym agencjom narzędzi wsparcia, dzięki którym łatwiej będzie im współpracować z ich klientami. Mamy mnóstwo planów i pomysłów.

Jakie nowości pojawiły się ostatnio w ofercie?

Każdego roku zarówno firma SENATOR jak i KOZIOL wprowadza nowe produkty i usługi do swojej oferty. KOZIOL jak zwykle zaskoczył niebanalnym podejściem do produktów codziennego użytku. Przykładem jest piękna kolekcja mis i akcesoriów do sałatek SHADOW, zainspirowana grą cieni rzucanych przez ogromne liście w lasach tropikalnych Wenezueli. Jest to seria zaprojektowana przez młodego designera Rodolfo Agrelli. Te organiczne i miękkie formy produktów nadają wnętrzu wyjątkowy klimat. KANT, druga z nowych kolekcji ma zupełnie odmienny charakter. Zdecydowane, dynamiczne, ostro cięte kształty, nawiązują do brył współczesnej architektury lub prehistorycznych kamiennych narzędzi. Z założenia jest to seria dedykowana mężczyznom, podkreślająca ich siłę i umiłowanie do puryzmu. W ofercie SENATORA natomiast pojawiły się trzy naprawdę wielkie gwiazdy.

Glow Plug, New Hit i Digital Print 360°. Myślę, że są one dokładnie tym, czego brakowało na rynku artykułów piśmienniczych. Glow Plug to masywny, metalowy długopis zainspirowany kształtem żarowej świecy samochodowej. Nietypowa forma i wysoka jakość produktu, są odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku motoryzacyjnego, podkreślają innowacyjność i charakter branży. Druga nowość naszej oferty to NEW HIT, wyprodukowany z myślą o dużych kampaniach reklamowych. Projektując w zgodzie z aktualnymi trendami wzorniczymi, przy uwzględnieniu preferencji rynku, udało się nam stworzyć pierwszy na rynku długopis z tworzywa sztucznego o doskonałej relacji jakości do ceny. Trzecia gwiazda Senatora roku 2014 to technika druku cyfrowego, a właściwie jej wysoka, najwyższa na skalę światową jakość. Digital Print 360°, pozwala uzyskać niesamowite efekty, doskonałe przejścia tonalne i precyzyjne odwzorowanie elementów np.: drukując reprodukcję starego obrazu na korpusie długopisu, bardzo niewielkiego przecież przedmiotu, potrafi odtworzyć takie detale jak pęknięcia farby. Ważną rzeczą jest także fakt, iż jest to druk bezpośredni, więc trwalszy i co istotne łatwo możemy wykonać egzemplarz próbny.

Co nowego wprowadzicie na rynek swoją obecnością?

Motto naszej firmy to Friends 4 Friends. Co to oznacza? Nie chcemy być po prostu kolejnym dystrybutorem artykułów reklamowych. Stawiamy na relacje i efektywne działania. Chcemy poznać potrzeby współpracujących z nami agencji i ich klientów, aby dobrać optymalny produkt i sposób prezentacji marki. Myślę, że przez ten czas, który spędziliśmy pod skrzydłami Senatora, udało się nam zaprezentować nasze kompetencje. Z wieloma klientami mamy bliskie relacje. Cieszymy się ich sukcesami, staramy się też pomagać im w trudnych sytuacjach. Chcemy motywować i wspierać nasze agencje z tak dobrą energią jaką sami otrzymujemy od naszych dostawców. Inspirować się nawzajem. My oczywiście stanowimy trzon firmy, ale poza nami są i będą też inne osoby. Z niektórymi z nich nasi klienci też mieli przyjemność już współpracować. Za szyldem każdej firmy stoją ludzie. Wiemy jak ważne jest by team był zgrany, a u nas tak właśnie jest. Komfortowo czujemy się w swoim towarzystwie. Żeby zawsze dobrze czuć się w pracy planujemy np.: mieć w firmie swoje kapcie.

Rozmawiał Robert Załupski.

Wywiad w formacie PDF można pobrać TUTAJ.