Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Piąte „P” produktu promocyjnego

Produkt, cena, dystrybucja, promocja (ang. product, price, place, promotion) to cztery powszechnie znane elementy marketingu-mix. Opakowania mają w tej koncepcji swoje miejsce. Stanowią integralną część produktu. Tę zasadę warto odnieść także do produktów promocyjnych.

Coraz więcej osób zajmujących się zarządzaniem marką czy PR docenia siłę artykułów promocyjnych. Ich dobór coraz częściej staje się przemyślanym działaniem, nakierowanym na konkretne cele. Opakowanie jest niestety w tym kontekście marginalizowane. Widzi się w nim przede wszystkim koszt, a warto spojrzeć na nie w kategoriach inwestycji.

Odpowiednio zaprojektowane opakowanie stanowi uzupełnienie produktu promocyjnego, wzmacniając działanie wszystkich jego marketingowych funkcji. Dostarcza dodatkowych informacji o cechach firmy czy kampanii, której częścią jest przekazywany upominek. Jeśli samo w sobie jest funkcjonalne, przedłuża kontakt z marką (np. etui do przekazywanego gadżetu).

Najważniejszą funkcją opakowania w tym kontekście jest jednak jego wpływ na odbiór zawartości. Opakowanie wzmacnia oddziaływanie emocjonalne każdego produktu. Wzbudzając zaciekawienie czy zachwyt, pozwala na zbudowanie odpowiedniego „klimatu” do odbioru komunikatu, którego nośnikiem jest artykuł promocyjny.

Pierwsze wrażenie można jednak zrobić tylko raz. Idealne opakowanie jest połączeniem pomysłu odpowiadającego celom komunikacyjnym, uwarunkowaniom technologicznym i założeniom budżetowym, z projektem graficznym zgodnym z identyfikacją wizualną marki. W tym kontekście warto zainwestować w rozwiązania dedykowane, tym bardziej, że postęp technologii pozwala na obniżanie kosztów produkcji, nawet przy niskich nakładach.

Piąte „P”, czyli opakowanie (ang. packaging), w kontekście produktów promocyjnych to doskonała szansa na odniesienie korzyści w wielu wymiarach jednocześnie. Nie jest to przysłowiowe, kosztowne, piąte koło u wozu, lecz zdecydowanie koło zamachowe możliwości tkwiących w artykułach promocyjnych.

Grzegorz Kempa | dyrektor handlowy AdVeno.pl

Zdjęcie: © Syda Productions – Fotolia.com