20 maja br. odbyło się Walne Zebranie Członków SKM SAR i ZAR. Podczas spotkania m.in. dokonały się zmiany we władzach, przyjęto nowych członków, podsumowano ubiegły rok oraz omówiono najważniejsze obecnie sprawy dla firm zrzeszonych. Oprócz tego przedstawione zostały plany na najbliższe miesiące.
Do jednych z najważniejszych kwestii, omówionych podczas Zebrania należała nowa strona internetowa SKM SAR oraz jej najistotniejsze funkcjonalności, czyli adresowana przede wszystkim do marketerów, przeglądarka portfolio firm członkowskich SKM SAR. Z jednej strony ma ona funkcję archiwum najlepszych kampanii reklamowych zrealizowanych w Polsce, a z drugiej ułatwia dotarcie do agencji. Obecnie można zapoznać się prawie z 1500 case’ami, co już na tym etapie sprawia, że jest to unikatowe źródło wiedzy oraz inspiracji dla wszystkich specjalistów z zakresu komunikacji marketingowej. Baza docelowo będzie stale uzupełniana
i aktualizowana o kolejne kampanie.
Ponadto prowadzona była dyskusja dotycząca kwestii długich terminów płatności. Władze SKM SAR uzyskały poparcie zebranych członków, jeżeli chodzi o kierunek dalszych działań – Stowarzyszenie nadal będzie dokonywać wszelkich starań, aby ukrócić ten palący branżę reklamową, czy ogólnie podwykonawców, problem.
Podczas Walnego Zebrania Członków SKM SAR zostały dokonane zmiany w składach Zarządu oraz Rady Nadzorczej, a także zostali przyjęci nowi członkowie. W przypadku Zarządu, Rafała Ciszewskiego z K2, któremu skończyła się druga kadencja (zgodnie ze statutem obowiązuje ograniczenie do dwóch), zastąpiła Izabela Albrychiewicz z MEC Poland, a na drugą kadencję ponownie został wybrany Jakub Kamiński z Brain.
W przypadku ustępujących z Rady Nadzorczej Agnieszki Kosik z MediaCom oraz Cezarego Antonia z FatBaby, zastąpili ich Rafał Ciszewski z K2 oraz Katarzyna Łakińska V&P. Z kolei Wojciech Borowski (McCann Worldgroup) uzyskał ponowne poparcie członków i pozostał w Radzie Nadzorczej na kolejną kadencję. Ponadto zostały podjęte również uchwały zatwierdzające protokoły z poprzedniego Walnego Zebrania Członków SKM SAR, jak i zatwierdzające sprawozdanie finansowe za rok ubiegły (SKM SAR zakończyło 2013 rok z ponad 143 tys. PLN na plusie).
Do SKM SAR dołączyło sześciu nowych członków: Directors, DUDA Polska, Insignia oraz Nairobia. Ponadto szeregi Klubu Brand Design zostały zasilone przez agencję Progressivo – studio kreatywne. Z kolei do Klubu Agencji Eventowych dołączyła Jet Events. W tym samym czasie z listy członków zostało skreślonych pięć agencji.
Podczas spotkania Zarząd poinformował również o zaangażowaniu środowiska skupionego wokół SKM SAR
w proces tworzenia „Zasad komunikacji marki POLSKA”, dokumentu przyjętego przez Radę Promocji Polski przy MSZ. Oprócz tego w niedługim czasie opublikowany ma zostać kolejny raport dotyczący płac pracowników branży mediowej. Zebranie przedstawiciele agencji zostali zapoznani także z bardzo dobrymi wynikami
i statusem mających niedawno miejsce jednych z ważniejszych dla SKM SAR wydarzeń – KTR, Innovation Award Media Trendy, Konferencji Innovation Day Media Trendy oraz Muzeum Utraconego. Zaprezentowane zostały także pozytywne statystki dotyczące działalności komórki edukacyjnej oraz plany względem zbliżających się miesięcy.