Logo

NowościWielki Format

Agfa Graphics podsumowuje targi Fespa Digital 2014

Trzy prestiżowe nagrody EDP Award, kilka istotnych premier rynkowych, liczne odwiedziny ze strony gości z całego świata i wiele sfinalizowanych kontraktów oraz nowych rozmów handlowych – tak podsumowuje swój udział w Fespa Digital firma Agfa Graphics. Przez cały okres trwania targów na stoisku byli obecni przedstawiciele polskiego działu inkjetowego: Przemysław Arabski, Artur Cajler i Adriana Piotrowska-Ineksiak.

– Tegoroczna wystawa, w odróżnieniu od ubiegłorocznych targów w Londynie, była z naszego punktu widzenia dużo ciekawsza – mówi Przemysław Arabski, szef działu inkjetowego Agfa Graphics. – Odwiedziła nas liczna grupa obecnych i potencjalnych klientów z Polski, zainteresowanych zarówno rozwiązaniami z oferty Agfa Graphics, jak też nowymi tendencjami na rynku wielkoformatowego druku cyfrowego. Wśród nich przeważali przedstawiciele sektora poligraficzno-reklamowego, choć na stoisku gościliśmy również osoby związane z branżą produkcyjną. Ci ostatni poszukiwali systemów drukujących, które mogłyby zostać włączone w część całego procesu realizowanego np. w firmie meblarskiej czy motoryzacyjnej. Bogate portfolio Agfa Graphics, w jeszcze większym stopniu rozbudowane dzięki kilku targowym premierom, pozwoliło nam zaproponować właściwe rozwiązanie każdemu zainteresowanemu, bez względu na sektor rynkowy przez niego reprezentowany.

Jedną z najważniejszych premier targowych Agfa Graphics była udoskonalona wersja bardzo dobrze znanego – także z polskiego rynku – plotera Anapurna M2050, opatrzona symbolem „i”. Dzięki zastosowanym tu nowym głowicom urządzenie oferuje nawet o 75% większą prędkość w porównaniu do swojego poprzednika, zadrukowując w najszybszym trybie 101 m2 podłoża na godzinę i zachowując dotychczasową, wysoką jakość reprodukcji. – Inna ważna funkcja, jaką tu zastosowano, to tzw. tryb kanapkowy, umożliwiający nanoszenie w jednym przejściu trzech warstw atramentu w układzie kolor/biel/kolor – podkreśla Artur Cajler, kierownik ds. kluczowych klientów w dziale inkjetowym Agfa Graphics. – Do tej pory proces ten odbywał się dwuetapowo. Na uwagę zasługuje także nowa, solidna konstrukcja plotera, umożliwiająca jeszcze większe obciążenia produkcyjne.

Poza nowymi głowicami, o wysoką jakość druku dba tu precyzyjny pas transportowy, umożliwiający optymalne nanoszenie i rozmieszczanie kropel atramentu. Dzięki temu, podobnie jak w przypadku poprzedniej wersji, ploter Anapurna M2050i może być z powodzeniem wykorzystywany do drukowania kolorów specjalnych i bardzo drobnych, 4-punktowych tekstów, przy zachowaniu gładkich przejść tonalnych. W urządzeniu znajdują zastosowanie media giętkie oraz sztywne o maksymalnej szerokości 2,07 m.
Ploter Anapurna M2050i będzie dostępny w sprzedaży w 3. kwartale br.

Nowej, udoskonalonej wersji podczas targów Fespa Digital 2014 doczekał się także pierwszy w ofercie Agfa Graphics stricte rolowy ploter z rodziny Anapurna. Urządzenie zadebiutowało przed rokiem, podczas wystawy w Londynie, spotykając się z bardzo ciepłym przyjęciem. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości głowic, Anapurna M3200i RTR oferuje w trybie ekspresowym prędkość drukowania wynoszącą 123 m2/h. Podobnie jak w przypadku modelu M2050, także tutaj wprowadzony został nowy design urządzenia. – Po modernizacji mamy do czynienia ze w pełni przemysłową konstrukcją – mówi Adriana Piotrowska-Ineksiak, regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym Agfa Graphics. – Na stoisku pracowała wersja umożliwiająca jednoczesne zadrukowywanie dwóch zwojów z materiałem, także typu siatka bez podkładu. Inne media znakomicie sprawdzające się w tym urządzeniu to chociażby wysokiej jakości banery, samoprzylepne folie winylowe, frontlity czy backlity. Jego zastosowanie może być zatem bardzo różnorodne, zarówno jeżeli chodzi o aplikacje zewnętrzne jak i wewnętrzne o szerokości do 3,2 m.

Europejską premierę na targach Fespa Digital 2014 miał przemysłowy ploter Jeti Titan S/HS, wyposażony w nową funkcję umożliwiającą nanoszenie primera UV w trybie inline, tuż przed aplikacją właściwych kolorów. Urządzenie, które zadebiutowało nieco wcześniej na wystawie Sign Expo w Orlando na Florydzie, bardzo zyskało dzięki tej opcji: poprawie uległo zarówno przyleganie atramentów do nietypowych podłoży, jak i trwałość wydruków. Możliwość zastosowania primera oznacza, że ploter może w większym niż do tej pory stopniu znaleźć zastosowanie przy nanoszeniu elementów wybiórczo czy też zadrukowywaniu mediów transparentnych, np. szkła.

Podczas targów odbywały się też prezentacje zadrukowywania tkanin w trybie „z roli na rolę”.
Jesti Titan S (speed) i HS (high speed) to modele wprowadzone przez Agfa Graphics na rynek w 1. kwartale tego roku. Wyposażone w najnowszej generacji głowice Ricoh Gen 5, łączą w sobie bardzo dużą wydajność z wysoką jakością reprodukcji. Zdaniem producenta, są idealnym rozwiązaniem do zastosowań POP/POS, także oglądanych z bliska.

Podczas targów Fespa Digital tradycyjnie już miało miejsce wręczenie dorocznych nagród branżowych EDP Award przyznawanych przez European Digital Press Association – europejskie stowarzyszenie, zrzeszające magazyny poświęcone technologiom cyfrowym. Rozwiązania Agfa Graphics zwyciężyły w trzech kategoriach.
Wśród ploterów hybrydowych (pracujących w trybach płaskim i „z roli na rolę”) w cenie powyżej 200 tys. euro zwyciężył system Jeti Titan HS. Za najlepszy proekologiczny atrament uznano Agfa Altamira Pack LM o niskim stopniu migracji, stosowany przy zadrukowywaniu opakowań i etykiet do produktów żywnościowych czy farmaceutycznych. Trzecią statuetkę EDP Award firma Agfa Graphics otrzymała w kategorii „Najlepszy system workflow” za rozwiązanie Asanti. Bazujące na doświadczeniach belgijskiego producenta w obszarze prepress – podobnie jak Apogee – pracuje ono w oparciu o format PDF, pozwalając m.in. na tworzenie dokumentów, ich wstępną weryfikację, zarządzanie barwą i ripowanie. „Sercem” systemu jest silnik renderujący Adobe APPE 3.0 RIP, umożliwiający wydajne przetwarzanie prac realizowanych w ploterach wielkoformatowych marki Agfa Graphics oraz innych producentów. System może zostać zintegrowany z Asanti StoreFront – oprogramowaniem web-to-print, pozwalającym na tworzenie sklepów internetowych w technologii cloud computing.

– Trzy nagrody EDP Award nie są dziełem przypadku. Agfa Graphics już wiele lat temu uznała segment druku wielkoformatowego, bazującego na technice inkjet UV, za jeden ze strategicznych obszarów swojego działania. Obecnie możemy zaproponować rynkowi pełne portfolio rozwiązań, obejmujące oprogramowanie, sprzęt i atramenty. Decyzja jury o uhonorowaniu systemu Asanti, plotera Jeti Titan HS oraz atramentu Altamira Pack LM potwierdza, że oferta Agfa Graphics w tych obszarach oferuje najwyższą jakość, wydajność i przyjazność dla środowiska – podsumowuje Przemysław Arabski. – Targi okazały się dla polskiego działu inkjetowego tym większym sukcesem, że udało nam się podczas trwania tej imprezy sfinalizować pięć kolejnych kontraktów na dostawy ploterów z rodziny Anapurna i Jeti. Co więcej, polski team został uhonorowany specjalny pucharem „Jules’a Rimeta” za wyniki sprzedażowe osiągnięte podczas Fespa Digital 2014.

Zdjęcie: Adriana Piotrowska-Ineksiak, Przemysław Arabski i Artur Cajler przy jednej z premier targowych Agfa Graphics – ploterze Anapurna M2050i.

Informacja na podstawie Agfa Graphics oraz PAI PrintinPoland.com