Logo

Marketing MIX

Kia Motors inwestuje w branded content

W związku z odbywającymi się w tym roku Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, Kia Motors zrealizowała serial telewizyjny „Kia. Droga do Rio”. Bohaterami serialu są dwaj komicy Mark Watson i Henning Wehn, których łączy jedna rzecz – miłość do piłki nożnej. Obaj odbywają szaloną, kilkumiesięczną podróż życia po Ameryce Południowej, której celem jest Brazylia – kraj finałów Mistrzostw Świata FIFA 2014. Po drodze do Rio, odwiedzają pięć krajów: Urugwaj, Argentynę, Chile, Kolumbię, oraz rzecz jasna Brazylię. Odkrywają na czym polega fenomen popularności piłki nożnej w tych krajach.

Serial jest wielobarwną relacją z ich podróży. Bohaterowie poznają lokalne kultury oraz zwyczaje mieszkańców. Przeżywają szereg przygód, spotykają się z legendarnymi piłkarzami, np.:  Paolo Montero, Ivan Zamorano, Faustino Asprilla, Carlos Alberto, czy Zico. Odwiedzają słynne miejsca związane z footballem, takie jak stadion Estadio Centenario w Montevideo, na którym został rozegrany finał pierwszego mundialu w 1930 roku. Poznają czy w Argentynie, faktycznie istnieje coś takiego jak kościół Maradony. Serial jest prawdziwą gratką dla fanów footballu, ale nie tylko.

Serial składa się z dwunastu 25-minutowych odcinków. Premiery odbywają się w każdą środę i czwartek o godz. 20:25 na antenie TVP HD. Powtórki są w piątki o 16:55, oraz w soboty o 14:55. Serial można także oglądać na kanale Kia Motors Polska na youtube.pl oraz na stronie. Kia Motors zorganizowała również konkurs dla widzów serialu, w którym można było wygrać pakiety wyjazdowe na 2014 FIFA World Cup™ w Brazylii. Aby wygrać, widzowie musieli odpowiadać na pytania związane z serialem, w specjalnie przygotowanej aplikacji na Facebooku.

Serial ma zapowiedzi na dużych antenach TVP1 i TVP2, oraz w programach ‘Pytanie na Śniadanie’ jak i ‘Świat się Kręci’. Producentem wykonawczym serialu jest Brand Apart Television i ITN Productions. Za przygotowania do emisji w Polsce oraz promocję serialu odpowiadają dom mediowy Havas Media, agencje Interactive Partners, Webtalk oraz Wionet Polska.