W czerwcu br. firma Mnumi – producent oprogramowania do zarządzania drukarnią – organizuje cykl bezpłatnych szkoleń dla firm z branży poligraficznej, poszukujących prostych, a zarazem innowacyjnych rozwiązań, wspomagających ich rozwój. Spotkania odbywać się będą w kilku miastach – 11 czerwca we Wrocławiu, 12 – w Warszawie, 25 – w Sopocie i 26 – w Toruniu, aby zainteresowani mogli wybrać najbardziej dogodną dla siebie lokalizację i termin. Uczestnikiem szkolenia może być każdy – wystarczy zarejestrować się na stronie www.mnumi.pl (na podstronie „Mnumi Academy”) lub skontaktować z organizatorem wysyłając mail na adres: blanka.zapalska@mnumi.com.
Mnumi Academy to ciekawa propozycja firmy Mnumi dla przedsiębiorstw poligraficznych. Od kilku lat wdraża ona z sukcesami oprogramowanie do zarządzania drukarnią w polskich firmach z tej branży. Tym razem pragnie jeszcze szerzej podzielić się swoją wiedzą, oferując przedstawicielom branży możliwość udziału w bezpłatnych szkoleniach. W najbliższym cyklu obejmować one będą tematykę sprzedaży usług i produktów drukarni przez Internet. – To bardzo aktualna potrzeba wielu drukarń w naszym kraju, które mają już świadomość jak bardzo ważna jest sprzedaż usług poligraficznych przez Internet, ale wciąż nie wiedzą do końca jak sprawnie przeprowadzić tego rodzaju zmiany w swoich zakładach. Nasza firma przychodzi im z pomocą, nie tylko oferując służące temu narzędzia, ale także dzieląc się swoim bogatym doświadczeniem w tym zakresie podczas bezpłatnych szkoleń, na które serdecznie zapraszamy właścicieli oraz kadrę zarządzającą drukarń – mówi Piotr Pakier z firmy Mnumi.
Sztandarowy produkt firmy Mnumi to kompleksowy system do obsługi drukarni, który powstał na bazie wieloletnich doświadczeń pracy w zakładzie poligraficznym i zarządzania nim. Obejmuje on zarządzanie obiegiem prac – od przyjęcia zamówienia (zarówno drogą tradycyjną, jak również przez Internet), jego obsługę przez Biuro Obsługi Klienta, poprzez realizację zlecenia (w drukarni, introligatorni), aż po pakowanie i wysyłkę. System pozwala również sprawnie zarządzać płatnościami, a co najważniejsze – skutecznie zarządzać całym przedsiębiorstwem.
Oferowane przez Mnumi rozwiązanie umożliwia drukarniom nie tylko zwiększenie sprzedaży poprzez możliwość oferowania jej przez Internet (gdzie coraz więcej klientów szuka możliwości wydrukowania swoich zleceń), ale również poprzez tworzenie skuteczniejszych formularzy, które pozwalają na zwiększenie efektywności. System ułatwia pracę pracownikom drukarni, umożliwiając przygotowywanie własnych, dowolnych projektów i ich archiwizację, jak również korzystanie z edytorów kalendarzy i fotoalbumów. Kolejną ciekawą funkcją jest możliwość sprawdzania na bieżąco statusu zamówień przez klientów drukarni. System wysyła też sms-y i e-maile z powiadomieniem o rozpoczęciu i zakończeni produkcji. Klienci drukarni mogą sami sprawdzać stan swoich rozliczeń, a także samodzielnie drukować faktury. Mnumi umożliwia również wysyłkę faktur w wersji elektronicznej, co może przynieść drukarniom spore oszczędności. Warto również podkreślić, że umożliwia on obsługę wielu metod płatności.
Najważniejszym jednak modułem systemu (obok Sklepu i Kreatora) jest Mnumi Panel. Pozwala on obserwować wszystkie prace będące w realizacji i sprawdzać na bieżąco ich status, a także kierować je do realizacji na dowolnej liczbie linii produkcyjnych. – To ważne w przypadku każdej firmy i każdego zlecenia, aby móc udzielać klientom informacji na bieżąco umożliwiając im śledzenie zamówienia – mówi Piotr Pakier. – Na prostym przykładzie widać jakie to może przynieść korzyści: jeśli firma obsługuje 50 zamówień dziennie i na temat każdego z nich pracownik musi porozmawiać z klientem średnio przez 5 minut, to poświęca na tę czynność 250 minut każdego dnia. System Mnumi pozwala na wymierne oszczędności w tym zakresie zarówno po stronie drukarni, ale również klienta. Kolejna rzecz to kalkulacje, które w systemie przeprowadza się w tempie ekspresowym. To ważna funkcja biorąc pod uwagę, że średni czas przygotowania wyceny metodą tradycyjną to około 5 minut (100 wycen dziennie zajmuje więc przy tradycyjnym systemie 6 godzin – niemal cały etat). Redukcja, choćby najmniejsza, jest wielką korzyścią dla każdej drukarni, a Mnumi skraca ten czas znacząco. Eliminacja błędów, jaka możliwa jest z systemem, to kolejna jego zaleta. Jeśli przyjmiemy, że 1% wszystkich wykonywanych prac w drukarni zawiera błędy, a realizuje ona 50 zamówień dziennie (o średniej wartości 200 zł każde), eliminacja błędów może jej przynieść oszczędności rzędu 2000 zł miesięcznie. Już choćby dlatego warto zapoznać się z tym rozwiązaniem.
Warto wspomnieć, że umożliwia ono również wznawianie prac. W przypadku sporej części ogólnych zamówień możliwość wznowienia zlecenia znacząco przyspiesza jego realizację. Kolejne korzyści to usprawnienie pakowania i wysyłki zleceń. Wszystko to razem umożliwia sprawne zarządzanie firmą – system pokazuje wszelkie niezbędne do tego dane: wielkość sprzedaży (w tym poszczególnych produktów), rentowność sprzedaży z podziałem na produkty, tworzy raporty (w tym dotyczące efektywności pracowników drukarni) i szereg innych, które pozwalają na sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem.
Czerwcowe szkolenia to możliwość praktycznego zapoznania się z rozwiązaniem firmy Mnumi. Ich uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób w ciągu kilku sekund tworzyć kalkulacje dla klientów, rozliczać pracowników z faktycznie wykonanej pracy, kontrolować każde zamówienie realizowane w firmie, czy też stworzyć unikalny serwis internetowy z własnymi projektami graficznymi. Szkolenia prowadzić będzie Piotr Pakier – współtwórca systemu i współwłaściciel firmy Mnumi.
Materiał powstał na podstawie informacji Mnumi oraz PAI PrintinPoland.com.