Logo

Marketing MIX

Zwycięzcy Young Creatives, Youtube FilmHack i Creatives Mobile na Cannes Lions

Od wczoraj do 21 czerwca ma miejsce najważniejsze globalne wydarzenie z obszaru reklamy – Festiwal Cannes Lions. Jak co roku imprezie towarzyszy finał konkursu dla najzdolniejszych kreatywnych z całego świata – Young Lions. W tych zmaganiach Polskę reprezentuje 7 dwuosobowych teamów, które dzięki swoim zwycięstwom w konkursach Young Creatives będą miały okazję skonfrontować się z kolegami z całego świata. Ponadto możliwość uczestnictwa w Festiwalu Cannes Lions uzyskali twórcy najlepszych prac w konkursach YouTube FilmHack oraz Creative Mobile.

Uczestnicy tegorocznych odsłon konkursów Creative Mobile i YouTube FilmHack walczyli o sponsorowane przez SKM SAR bilety na Festiwal w Cannes. Creative Mobile to konkurs promujący kreatywne kampanie wykorzystujące kanał mobile, w partnerstwie z Orange, który jednocześnie był odpowiedzialny za przygotowanie briefu konkursowego. W tym zadaniu za najbardziej kreatywną propozycję została uznana praca Agaty Palmowskiej i Bartka Klimaszewskiego z K2.

YouTube FilmHack to jedna z najnowszych inicjatyw SKM SAR przeprowadzona w partnerstwie z Google
i YouTube. Formuła konkursu była bardzo otwarta, gdyż organizatorzy nie postawili przed uczestnikami briefu, ani konkretnego zadania. Same teamy musiały w kreatywny sposób podejść do potrzeb wybranego przez siebie klienta znajdującego się w portfolio danej agencji. Jedynym ograniczeniem było zastosowanie się do ram i możliwości, jakie daje twórcom YouTube, tak, aby stworzyć jak najbardziej kreatywny i interaktywny spot reklamowy. W ocenie jury z tego zadania najlepiej wywiązali się Adam Rudzki i Wiktor Bielski z Grey Group. Wyróżniony został team z Artegence – Mateusz Felsmann i Dorota Bubka, którzy wyjadą do centrali Google’a w Paryżu.

Z kolei w tegorocznej edycji konkursu Young Creatives, stanowiącego swoiste polskie eliminacje do Young Lions, można było brać udział w 6 różnych kategoriach: PR, CLIENTS, CYBER, DESIGN, PRINT, FILM i MEDIA. Zgłoszeń mogli dokonywać pracownicy branży komunikacji marketingowej, którzy nie ukończyli 29 lat. Wyjątkiem jest kategoria CLIENTS skierowana do młodych marketerów poniżej 31 lat. W przypadku każdej kategorii celem było stworzenie pracy kreatywnej zgodnej z przedstawionymi zadaniami, innymi dla każdej kategorii. Do konkursu
w sumie zapisało się 89 teamów.

PR
Partnerem kategorii PR było PZU, które również odpowiadało za przygotowanie dla uczestników zadania konkursowego. W tym przypadku należało zaproponować nowy wizerunek Kapitana Nostresa, który miałby być spójny z budowanym przez markę PZU pozycjonowaniem. Dodatkowo należało opracować pomysły z obszaru PR mające prezentować rolę Kapitana w rozwiązywaniu problemów klientów PZU. W kategorii PR uczestniczyło 12 teamów.

Jury najwyżej oceniło pracę Piotra Młynka i Macieja Sobieskiego z Havas Worldwide Warsaw. Nominacje otrzymały Magda Ciereszko oraz Monika Sidorowicz z 180heartbeats + Jung v. Matt. Ze zwycięską propozycją oraz pozostałymi pracami można zapoznać się TUTAJ.

CLIENTS
Partnerem kategorii CLIENTS zostało Miasto Poznań. Rolą uczestników kategorii CLIENTS było opracowanie strategii zaangażowania działań firmy reprezentowanej przez uczestników w 15. Poznań Maraton pod kątem realizacji celów strategicznych i komunikacyjnych. Ponadto pary musiały stworzyć brief kreatywny, który miał łączyć działania reprezentowanych przez nie marek, które wiązałyby się z Maratonem Poznańskim.
Tego zadania podjęło się 10 zespołów.

Najlepiej ocenioną pracą okazała się ta, przygotowana przez Rafała Marciniaka i Jana Kastorego z Banku BPH. Jury doceniło również prace Łukasza Grzegorczyka i Łukasza Foksa z Microsoft, a także Justyny Brocławik i Bartosza Szymeczko z Samsunga, przyznając obu teamom nominacje. Z pracami można zapoznać się TUTAJ.

CYBER
Tematem kategorii CYBER był Bitcoin. Z tego względu uczestnicy mieli za zadanie opracowanie projektu zintegrowanej kampanii w Social Mediach, która miałaby na celu popularyzację wirtualnej waluty Bitcoin. W pracy należało skupić się na aspekcie mody, wolności i przyszłości, dbając o ukazanie jedynie pozytywnego wymiaru tego pieniądza. Do tej kategorii zgłosiło się 25 zespołów.

W najwyższym stopniu oczekiwania partnera spełnił duet Bartłomiej Rutkowski oraz Tomasz Matuszewski z Ogilvy & Mather Advertising. Po nominacji otrzymali Inez Kujda i Marcin Szmidt z TBWA oraz Michał Dębski i Mateusz Pasik z DDB Warszawa. Przygotowane przez wszystkie zespoły propozycje można obejrzeć TUTAJ.

PRINT
Zadaniem uczestników w kategorii PRINT było stworzenie plakatu/serii plakatów kampanii społecznej wokół obchodów 70. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Myślą przewodnią pracy miało być hasło: „Doceń wolność, bo ją masz!”. Swoich sił z tak poważnym tematem spróbowało 20 teamów.

Seria plakatów autorstwa Kamila Kotarby i Marcina Pucyka z Ogilvy & Mather Advertising cieszył się największym zainteresowaniem jurorów. Z kolei Piotr Cichoński i Marcin Kopeć z DDB Warszawa, a także Inez Kujda i Marcin Szmidt z TBWA zostali uhonorowani nominacją. Wszystkie layouty można obejrzeć TUTAJ.

DESIGN
Partnerem kategorii DESIGN była Kurka Wolna (Polskie Fermy Grupa Producentów). Zadanie dla młodych designerów polegało na zaprojektowaniu foodtrucka Kurki Wolnej, jego menu, a także opakowania na zamówienia brane na wynos. W tej kategorii udział wzięło 14 teamów.

Zwyciężyła para Emilia Szkurłat i Tomasz Bujok z DDB Warszawa. Ponadto jury zdecydowało się wyróżnić nominacją projekt przygotowany przez Kamila Lehmanna i Piotra Pawlinę z Joy Intermedia.
Z ich i pozostałymi pracami można zapoznać się TUTAJ.

FILM
Zadaniem uczestników kategorii FILM było nakręcenie i zmontowanie filmiku promującego partnera kategorii – The Kings Foundation, organizacji pozarządowej mającej na celu ułatwianie Polakom podejmowanie studiów na zagranicznych uczelniach wyższych.
Jurorom najbardziej do gustu przypadł pomysł i realizacja zaprezentowana przez Bartłomieja Walczuka z 180 heartbeats + Jung v. Matt i Kubę Sagana z K2. Helena Nowakowska oraz Tomasz Bujok z DDB Warszawa za swój film otrzymali nominację. Wszystkie filmy można obejrzeć na YouTube:

MEDIA
Z kolei w kategorii MEDIA wystartowały 33 teamy, z których najlepszym okazał się duet Łukasz Malinowski i Łukasz Kowalczyk ze Starlinka. Wyróżnienia natomiast zdobyli: Joanna Szwilling i Daniel Przygoda z K2 Media oraz Aleksandra Dębińska i Aleksanda Pastwa z Mindshare. Eliminacje konkursowe odbywały się w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych.

Eliminacje Cannes Lions Young Creatives, są częścią całorocznego programu Young Creatives skierowanego do młodych pracowników branży reklamowej oraz studentów.

Więcej informacji: ktr.org.pl/young-creatives/