Logo

Marketing MIX

Orange i Orlen najaktywniejszymi sponsorami wydarzeń sportowych i kulturalnych

Aktywność sponsoringowa marek Orange i Orlen jest najbardziej zauważalna przez odbiorców.  Obydwie marki są w czołówce najbardziej aktywnych sponsoringowo marek zarówno w kontekście wydarzeń sportowych jak i kulturalnych – wynika z najnowszej fali badania Sponsoring Monitor 2014 ARC Rynek i Opinia.

Respondenci znacznie częściej kojarzą sponsorów sportu niż sponsorów kultury, jednak znacznie łatwiej im wskazać ogólnie firmy angażujące się w sponsoring sportu niż skojarzyć je z konkretnymi wydarzeniami sportowymi. Wyjątek stanowią wydarzenia, w których nazwie pojawia się marka sponsora, np. Tauron Basket Liga, Wojak Boxing Night czy Orlen Warsaw Marathon.

Wśród pięciu najaktywniejszych sponsorów wydarzeń sportowych znalazły się dwie marki obuwia i odzieży sportowej: Adidas i Nike. Sponsorzy wydarzeń kulturalnych są w mniejszym stopniu kojarzeni niż sponsorzy sportu.

– Marki angażujące się w sponsoring sportowy coraz częściej koncentrują się na jednej dyscyplinie, czasami wręcz na jednym wydarzeniu lub drużynie. Dzięki takiej strategii marki, które jeszcze kilka lat temu w ogóle niemal nie istniały w świecie sportu, teraz są w pierwszej piątce najaktywniejszych sponsorów. Takim przykładem jest choćby Biedronka. Na pewno właściwym trendem jest sponsoring tytularny, gdyż w tym przypadku chcąc nie chcąc respondenci nie mają trudności z identyfikacją sponsora danego wydarzenia. Oprócz jednak samej identyfikacji sponsora ważne jest, by informować fanów sportu, co udało się zrobić dla danej dyscypliny dzięki sponsorom. Wówczas sponsoring ma szansę być postrzegany jako coś więcej niż reklama, a potencjał na tym polu jest na pewno duży – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Źródło: Sponsoring Monitor 2014, ARC Rynek i Opinia, maj 2014
Zdjęcie: Fotolia © KB3 – Fotolia.com
https://pl.fotolia.com/ooh