Logo

Marketing MIX

Wyniki konkursu na gadżet Muzeum Historii Żydów Polskich

Wyłoniono zwycięzców międzynarodowego konkursu na linię gadżetów promujących Muzeum Historii Żydów Polskich (więcej o konkursie TUTAJ).

W końcowym głosowaniu jury jednogłośnie przyznało pierwszą nagrodę projektom autorstwa Katarzyny Leśniok i Aleksandry Stoleckiej (SXL, www.sxl.com.pl). Drugą nagrodę otrzymały projekty Marty Szajneman-Szuby, trzecią – David Navarro i Martyna Sobecka (studio Zupagrafika, www.zupagrafika.com). Jury konkursu przyznało również wyróżnienie honorowe Dominice Hoppe i Tomaszowi Seidlerowi (Tandem)

Gadżety promujące Muzeum Historii Żydów Polskich zostaną włączone w stałą ofertę sklepu muzealnego.

Jednym z zadań, z którym mierzyli się projektanci, było oddanie nowoczesnego, dynamicznego charakteru Muzeum Historii Żydów Polskich oraz jego misji przywracania bogatej historii i kultury polskich Żydów.

Inspiracją dla zwycięskiego projektu autorstwa Katarzyny Leśniok i Aleksandry Stoleckiej była forma architektoniczna wnętrza holu głównego Muzeum: jego kolorystyka i charakterystyczne żłobienia pokrywające ściany. Projektantki zastosowały jasne drewno i stal, budując przedmioty z geometrycznych modułów, nawiązując tym samym do estetyki wnętrza budynku.

Proponowane gadżety wyróżniają się szlachetnością stosowanych materiałów, prostotą, logiką i dopracowanymi detalami. Projektantki zaproponowały m.in. grę edukacyjną w formie drewnianych modułów, przyciski do papieru, zakładki do książek, magnesy, a także bombonierkę i linię biżuterii. Wszystkie przedmioty tworzą spójną estetycznie linię o oryginalnej formie wzorniczej.