Dom mediowy Mindshare Polska z 40 proc. wzrostem obrotów (2013 vs 2012) odnotował znaczący awans w najnowszym raporcie RECMA. Firma obsługując budżety o wartości 274 mln euro uplasowała się na 4. pozycji zestawienia najbardziej dochodowych domów mediowych w Polsce tuż za agencjami: MEC, MediaCom i Starcom. Dom mediowy Mindshare osiągnął największą dynamikę wzrostu wśród wszystkich firm sklasyfikowanych w pierwszej dziesiątce raportu RECMA. Niezmiennie na czele zestawienia grup komunikacyjnych w Polsce z 41 proc. udziałem w rynku jest GroupM, struktura negocjacyjna należąca do WPP współtworzona przez domy mediowe Mindshare Polska, MEC, MediaCom, Maxus i The Media Insight.
Na pierwszych dwóch miejscach zestawienia najbardziej dochodowych agencji w Polsce uplasowały się domy mediowe należące do GroupM: MEC i MediaCom. Liderem rankingu RECMA, podobnie jak w ubiegłym roku, jest MEC z obrotami na poziomie 440 mln euro (10 proc. wzrost w porównaniu do 2012 r.). Na drugą pozycję awansował MediaCom, osiągając 12 proc. wzrost wartości obsługiwanych budżetów (337 mln euro). Ubiegłoroczny wicelider rankingu – Starcom, odnotowując 5 proc. spadek wartości obrotów, zajął 3. miejsce w rankingu z obrotami na poziomie 292 mln euro. Mindshare, odnotowując obroty na poziomie 274 mln euro awansował na 4. pozycję z 6. miejsca. Wysoka czwarta lokata Mindshare Polska w zestawieniu RECMA to najlepszy wynik domu mediowego od 2002 roku.
– Najnowsze dane prezentowane przez RECMĘ coraz bardziej precyzyjnie oddają skalę działania agencji mediowych w Polsce. Fakt, że organizacja stale pracuje nad udoskonaleniem metodologii raportów pozwala wierzyć, że każde kolejne zestawienie będzie odzwierciedlało zarówno kondycję branży w Polsce, jak i osiągnięcia poszczególnych graczy na rodzimym rynku. Znakomity wynik Mindshare Polska w najnowszym zestawieniu to potwierdzenie pozycji agencji i jej dynamiki rozwoju na polskim rynku. Cieszymy się, że zaangażowanie i kompetencje naszego Zespołu znajdują potwierdzenie nie tylko w polskich, ale także międzynarodowych rankingach opracowywanych przez niezależne grono rynkowych ekspertów – powiedział Adrian Kawecki, CEO, Mindshare Polska.
Najnowszy raport RECMA „Overall Activity Rankings” obejmuje podsumowanie obrotów domów mediowych i grup komunikacyjnych na poszczególnych rynkach oraz w ujęciu globalnym za okres od stycznia 2013 do czerwca 2014 roku.