Logo

Marketing MIX

Zmiany w EXPO XXI Warszawa – nowa nazwa i komunikacja wizualna

Wraz z początkiem listopada, EXPO XXI zmieniło nazwę, logo i komunikację wizualną. Nowy wizerunek związany jest z wdrożoną od września strategią zmiany pozycjonowania obiektu ze specjalizacji targowej, na multivenue.

EXPO XXI Warszawa zmienia nazwę, logo i komunikację wizualną – jaki jest powód wprowadzonych zmian?

Żaneta Berus, Prezes EXPO XXI Warszawa: Motywatorem do wprowadzenia nowej strategii i zmian w identyfikacji wizualnej była przede wszystkim naturalna ewolucja obiektu z miejsca o przeznaczeniu głównie targowo-kongresowym na multivenue. EXPO XXI z sukcesami funkcjonuje na eventowej mapie Warszawy już 14 lat, w tym czasie wiele się zmieniło zarówno w samym obiekcie – jego wyposażeniu i ofercie, która jest na bieżąco dostosowywana do potrzeb rynku i możliwości technologicznych, jak i w zespole. Wreszcie w czasie tych kilkunastu lat zmiany zaszły też w samej branży eventowej, standardach realizacji wydarzeń specjalnych, oczekiwaniach klientów i poziomie ich obsługi. To wszystko sprawiło, że dotychczasowa strategia komunikacyjna wymagała zweryfikowania i odświeżenia. Nowe logo EXPO XXI, zaprezentowane na początku listopada, jest zarazem nowoczesne i eleganckie, a sposób zastosowania koloru nawiązuje do aktualnych światowych trendów w identyfikacji wizualnej. Z jednej strony podkreśla dynamikę i kreatywność, charakterystyczne dla branży MICE, z drugiej oddaje profesjonalizm i zaufanie, które są dla nas najwyższymi wartościami we współpracy z klientami. To wszystko sprawia, że nowe logo jest bardzo efektowną wizytówką EXPO XXI zarówno w kraju, jak i we współpracy z klientami z zagranicy, którą aktualnie bardzo aktywnie rozwijamy.

Na czym polega zmiana z przeznaczenia targowo-kongresowego na multivenue?

Od dłuższego czasu, właściwie od momentu wybudowania Hali nr 4, przygotowywaliśmy wnętrza i infrastrukturę EXPO XXI Warszawa do obsługi różnego typu wydarzeń – koncertów, kongresów, wystaw, gali czy wieczornych eventów. Kilkanaście lat temu rynek obiektów do organizacji wydarzeń specjalnych wyglądał inaczej, był skupiony wokół kilku lokalizacji, które mogły zapewnić profesjonalne zaplecze, a głównym obszarem naszego działania były targi i kongresy. Od kilku lat rośnie jednak znaczenie eventów organizowanych przez firmy i agencję, które charakteryzują się brakiem schematów i wymagają lokalizacji, które pozwolą im w coraz bardziej wyszukany i nieszablonowy sposób zaaranżować przestrzeń. W odpowiedzi na te potrzeby powstało wiele miejsc, które może nie mają profesjonalnego zaplecza technicznego, ale za to zwracają uwagę oryginalnym, często industrialnym wystrojem. I choć EXPO XXI Warszawa idealnie wpisuje się w ten trend – mamy odpowiednie zaplecze techniczne, hale są nowoczesne, zapewniają nieograniczone możliwości aranżacji, a lokalizacja jest bardzo atrakcyjna, to wielu klientów nadal kojarzy obiekt głównie z targami i nie próbuje wyobrazić sobie innego zastosowania. Chcąc podążać z duchem czasu i utrzymać pozycję lidera na warszawskim rynku wydarzeń specjalnych stanęliśmy więc przed nie lada wyzwaniem pokazania nowej odsłony EXPO XXI przez pryzmat możliwości, jakie otwiera właśnie dla branży eventowej i tym samym zerwania z wizerunkiem obiektu, jako miejsca głównie targowego. Bo liczby temu sprzyjają – z około 200 imprez, jakie odbywają się w EXPO XXI Warszawa każdego roku, tylko około 40 to imprezy targowe. Pozostałe wydarzenia to m.in. pokazy mody, koncerty, gale, prezentacje produktów, a nawet realizacje filmowe.

Czym inspirowali się Państwo przy projektowaniu nowego logo?

Każde logo to wypadkowa wielu czynników związanych z firmą, branżą, w której działa, profilem biznesu. My od początku wiedzieliśmy, że nowe logo powinno z jednej strony oddawać charakterystyczne elementy i wartości EXPO XXI, kojarzone przez naszych klientów, z drugiej podążać z duchem czasu i nowymi trendami. Inspiracją do stworzenia nowego logo EXPO XXI był więc z jednej strony najbardziej rozpoznawalny element obiektu – fasada głównego budynku, z drugiej zaś aktualne trendy w designie związane z wykorzystaniem koloru, który oddaje nowoczesny i wielofunkcyjny charakter EXPO XXI. Tym samym powstało logo, które jest eleganckie i nowoczesne, ale też bardzo ciekawe i wyróżniające się zarazem. Przy procesie jego tworzenia pracowali specjaliście, którzy zadbali także, żeby nowy znak EXPO XXI Warszawa odpowiednio wyróżniał się na materiałach reklamowych.

Warto też podkreślić, że zmiany objęły nie tylko komunikację wizualną EXPO XXI, ale także działania sprzedażowe oraz marketingowe firmy. Od listopada obiekt posługuje się zmienioną nazwą – EXPO XXI Warszawa. Skrócenie i uproszczenie dotychczasowej nazwy jest wynikiem m.in. aktywnych działań komunikacyjnych, które kierujemy nie tylko do klientów polskich, ale także zagranicznych. Z myślą o zagranicznych klientach rozbudowaliśmy także dział sprzedaży, w którym wyodrębniona została specjalna komórka odpowiedzialna właśnie za współpracę międzynarodową. Myślę, że jesteśmy pierwszym obiektem eventowym w skali kraju, który wprowadził tak znaczące zmiany w swojej strategii marketingowej i sprzedażowej. I mamy już pierwsze pozytywne efekty oraz opinie. Jako aktywny uczestnik branży braliśmy ostatnio udział w zagranicznych kongresach UFI i ICCA, gdzie nasza nowa strategia spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem.

Jakie eventy odbędą się w EXPO XXI Warszawa w 2015 roku?

Już na ten moment rok 2015 w Centrum EXPO XXI Warszawa zapowiada się bardzo ciekawie, będziemy bowiem gospodarzem kilku dużych, międzynarodowych imprez targowych i kongresowych, które po raz pierwszy odbędą się w Polsce. Do kalendarza na 2015 rok wpisane zostały jak na razie 34 duże imprezy, w tym kongres i wystawa OPTON, targi ISSA Interclean przygotowane przez jednego z największych międzynarodowych organizatorów RAI AMSTERDAM, zagraniczne targi wędkarskie EFTTEX (brytyjskie), impreza dla branży sadowniczej firmy BASF, kosmetyczne targi Esthetica, żeglarski Salon Nautyczny i Kidz Biz – targi artykułów dziecięcych. To jednak na pewno nie koniec listy, nadal prowadzimy negocjacje z wieloma polskimi i zagranicznymi partnerami, zainteresowanymi zlokalizowaniem swojego wydarzenia w EXPO XXI Warszawa. Do ostatnich międzynarodowych sukcesów EXPO XXI należy także zaliczyć wygranie przetargu na organizację Międzynarodowego Światłowodowego Kongresu FTTH, który odbędzie się w lutym 2015 roku. Prestiżowa impreza jest co roku organizowana w innym kraju, a dzięki zaangażowaniu zespołu EXPO XXI, niedługo zagości także w Warszawie. Wydarzenie jest organizowane pod patronatem Ministerstwa Informatyzacji i Cyfryzacji oraz Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Listę targów i kongresów wpisanych na 2015 rok uzupełnia także ponad 100 już zaplanowanych wydarzeń specjalnych, w tym konferencje, seminaria, szkolenia, egzaminy prawnicze i finansowe, czy duże gale firmowe. Co roku EXPO XXI Warszawa gości także polskie i zagraniczne studia filmowe, które wykorzystują możliwości techniczne i przestrzenne obiektu, aby stworzyć plany do realizacji produkcji filmowych i reklamowych.

[galeria=”1″]

Rozmawiała Katarzyna Lipska.