Rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń do projektu Premium Brand, który zbada reputację marek i firm obecnych na polskim rynku oraz wybierze Marki Wysokiej Reputacji. Celem projektu jest wsparcie działań promocyjnych marek i firm o wysokiej reputacji.
Realizowany regularnie od 2006 roku Premium Brand to jedyny projekt na polskim rynku badający reputację marki i traktujący ją jako mierzalny wskaźnik przewagi konkurencyjnej. To również jedno z nielicznych przedsięwzięć marketingowych, w którym laureaci wyłaniani są na podstawie profesjonalnej analizy obiektywnych danych.
Metodologię badania reputacji opracowała profesor Uniwersytetu Warszawskiego – Dominika Maison, ekspert w dziedzinie badań rynkowych i społecznych oraz założycielka Domu Badawczego Maison.
– Reputacja marki to istotny wskaźnik sukcesu rynkowego marki, stanowi podstawę wizerunku marki, jest jednym z determinantów wyborów konsumenckich i źródłem lojalności wobec marki – mówi Dominika Maison. Zaprojektowane przez nią badanie to metoda trafnego i rzetelnego pomiaru reputacji marki, odpowiednia do zastosowania na polskim rynku.
W tegorocznej edycji badanie na reprezentatywnej próbie polskich konsumentów przeprowadzi Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. Próba będzie liczyć minimum 2500 osób. Co najmniej 500 respondentów oceni każdą markę na pięciu wymiarach, na podstawie których, zbudowany zostanie globalny wskaźnik reputacji. Wspomniane wymiary to: zaufanie wobec marki, atmosfera medialna, społeczne zaangażowanie, marka/firma jako pracodawca, referencje (lojalność). Każdy uczestnik projektu otrzyma profesjonalny raport z badania przygotowany przez Dom Badawczy Maison. Oprócz globalnego wskaźnika, w raporcie prezentowane są oceny na poszczególnych wymiarach oraz uśredniona ocena całej kategorii na tle kategorii konkurencyjnych. W tym roku organizator wprowadził możliwość poszerzenia badania oraz raportu o dodatkowe pytania stworzone na potrzeby konkretnej marki lub firmy.
Laureaci Marki Wysokiej Reputacji Premium Brand zostaną wyłonieni już za kilka miesięcy.
Zgłoszenia do projektu będą przyjmowane do 15 marca 2015 roku.
Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie projektu: www.premiumbrand.com.pl
OOH Magazine jest partnerem wydarzenia.
MK