Logo

Marketing MIX

Klubowy sklep FC Barcelona zwiększył sprzedaż za sprawą systemów firmy AMD

Trzypiętrowy Megastore FC Barcelona zlokalizowany na legendarnym stadionie Camp Nou, w stolicy Katalonii jest znany ze swojej oferty znakomicie przygotowanych oficjalnych produktów klubowych. Klubowy sklep przeszedł ostatnio remont, w trakcie którego gruntownie przeprojektowano jego wnętrze.

W celu wywołania efektu „WOW” odpowiedniego do wrażeń, jakie zapewnia na boiskach sama drużyna, postanowiono sięgnąć po zaawansowane systemy wizualne typu Digital Signage i w centralnej części zamontowano wielki, 16-metrowy ekran LED. W ten sposób nie tylko nowy wygląd, ale w szczególności wielka świetlna tafla przyciąga uwagę licznie odwiedzających Megastore. Świat cyfrowy i fizyczny połączono ponadto poprzez zautomatyzowanie popularnego wśród kibiców druku spersonalizowanych koszulek. Na terenie sklepu zainstalowano interaktywne stanowiska „Digital Locker™”, przy którym każdy z klientów może wybrać wzór swojej ulubionej koszulki piłkarskiej, dodać nazwisko lub tekst oraz swój szczęśliwy numer i natychmiast zobaczyć rezultat tego co stworzyli na dużym wyświetlaczu.

Wszystko to stało się możliwe dzięki podjęciu współpracy klubu FC Barcelona z TMTFactory, która jest firmą dostarczającą treści multimedialne i usługi doradcze dla projektów cyfrowych. TMTFactory do obsługi ekranów wybrała odtwarzacze multimedialne AOPEN Digital Engine DE6100, które są wyposażone w akcelerowane procesory AMD Embedded Serii R. O wyborze systemów bazujących na tych procesorach AMD zadecydowała oferowana przez nie wielość funkcji wyświetlania, szerokie wsparcie dla aplikacji multimedialnych, sprawne działanie i krótki czas reakcji. Przy średnim zużyciu energii na poziomie zaledwie 13 Watów oraz wydajności, która pozwala aplikacjom wcześniej wymagającym zewnętrznej karty graficznej na płynne działanie i zapewnianie wysokiej jakości efektów wizualnych, stanowiły one naturalny wybór dla systemów do sklepu FC Barcelona. Dzięki unikalnej architekturze akcelerowanego procesora AMD Embedded Serii R ze zintegrowaną kartą graficzną AMD Radeon™ HD Serii 7000G, systemy te mogą być konstruowane przy użyciu pojedynczego układu, co pozwala uzyskać mniejsze rozmiary urządzeń, a także pobierać mniej prądu i generować mniejsze koszty. Ponadto technologia AMD Eyefinity pozwala tym procesorom obsługiwać kilku ekranów jednocześnie, tak jakby to była jedna duża powierzchnia. Umożliwia również wyświetlanie oszałamiająco ostrego obrazu 3D nawet w rozdzielczości 4K i oferuje wsparcie dla aż czterech niezależnych wyświetlaczy o rozdzielczość 4096 x 2160 każdy, a to wciąż tylko 18-watowy procesor.

Wizualizacje w wysokiej rozdzielczości pomagają zwiększyć sprzedaż

Interaktywne stanowiska Digital Locker™ stanowią w pełni zintegrowaną platformę eCommerce obejmującą wybór produktów dostępnych w punktach sprzedaży. Chcąc kupić spersonalizowaną koszulkę klient za pośrednictwem ekranu dotykowego dostosowuje wybrany przez siebie krój i barwy produktu, a następnie płaci przy użyciu karty kredytowej oraz odbiera gotowy produkt z działu “Printing Lab” – wszystko bez konieczności oczekiwania w długich kolejkach. Ponadto sam proces dostosowywania koszulek został skrócony ze względu na możliwość wizualizacji produktów w czasie rzeczywistym. Stanowiska “Digital Locker” wprowadzają element zabawy i zainteresowania, a klienci odwiedzający sklep widząc co tworzą inni, chcą spróbować tego samego. W ciągu pierwszych czterech miesięcy po uruchomieniu cyfrowych stanowisk, sklep FC Barcelona odnotował 22% wzrost sprzedaży spersonalizowanych koszulek.

Z kolei akcelerowane procesory AMD Embedded Serii R są doskonale dostosowane do potrzeb dostawców rozwiązań takich jak TMTFactory i AOPEN, którzy pomagają tworzyć nową jakość klientom wymagającym nietypowych rozwiązań, takim jak sklep FC Barcelona. Procesory te zapewniają właściwą równowagę pomiędzy wydajnością a zużyciem energii i zapewniają bogactwo możliwości multimedialnych, które przyciągają uwagę konsumentów i pozwalają zwiększyć sprzedaż.