Logo

Marketing MIX

Nowa identyfikacja wizualna firmy kurierskiej DPD

Wszystkie spółki grupy GeoPost, do której od niedawna należą także DPD Polska i Siódemka S.A., zostały objęte międzynarodową marką DPDgroup. Za ta zmianą idzie również ujednolicenie nazewnictwa i elementów wizualnych marki w całej Europie. – Jesteśmy europejskim liderem w doręczaniu przesyłek. Nasza branża funkcjonuje w bardzo zmiennym i dynamicznym środowisku i aby oferować usługi na najwyższym poziomie, cały czas musimy doskonalić działania operacyjne. Dla naszych klientów liczy się przede wszystkim terminowość doręczania przesyłek, ale także elastyczność, wygoda i prostota rozwiązań. Nowa wizualizacja ma jeszcze mocniej wyróżnić markę na tle rynku, tak aby naszym klientom czytelnie kojarzyła się z tymi wartościami – mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

W nowym logotypie pojawia się symbol kostki, kojarzony z DPD, tym razem w czerwonym kolorze, nazwa firmy została zapisana małymi, a nie dużymi literami. Z uproszczonego znaku zniknął również kolor czarny. Za kompleksowy rebanding odpowiada agencja Lippincott, w oparciu o typografię zaprojektowaną przez grafika Hannesa von Döhren. Za zmianą wizualną stoi nowa filozofia działania; Główne hasło marki zostało przekształcono – z „In Time with Business” na „Your Delivery Expert”. Zmiana identyfikacji obejmuje oznakowanie wszystkich elementów działalności biznesowej DPD, m.in. zewnętrznych i wewnętrznych depotów, samochodów, uniformów oraz strony internetowej. Nowy wizerunek jest również deklaracją ściślejszej integracji pomiędzy podmiotami koncernu pod nazwą DPDgroup.

JK