Logo

Trade marketing

Już niebawem VII Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations

Już niebawem, 9-10 kwietnia w EXPO XXI Warszawa odbędą się VII Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations. To najważniejsze spotkanie tego typu dla branży opakowań w Europie Środkowo-Wschodniej. O randze imprezy świadczy rosnąca z roku na rok liczba wystawców i gości zarówno z Polski jak i zagranicy.

Targi podzielone są na strefy, co pozwala na szybkie odnalezienie produktów z poszczególnych sektorów. LUXPACK (tutaj prezentowana będzie szeroka oferta opakowań na produkty luksusowe, które każdego roku zaskakują formą i precyzją wykonania), LABELLING & PRINTING (miejsce, które spodoba się każdemu kto szuka rozwiązań w zakresie etykietowania, kodowania, znakowania itp.), CO-PACKAGING (strefa powstała z myślą o osobach odpowiedzialnych za pakowanie, przepakowywanie, kontrolę jakości, czy konfekcjonowanie), LOGISPACK (strefa, gdzie wystawcy zaprezentują szeroką gamę opakowań logistycznych, zbiorczych, ochronnych, gotowych na półkę).

Nowością tegorocznej edycji będzie Strefa Safetypack. Koniec z niebezpiecznymi opakowaniami. Podczas targów zaprezentowane zostaną rozwiązania, które chronią przed niepożądanym otwarciem lub utrudniają otwarcie danego produktu przez dzieci. Zaawansowane technologicznie opakowania z pewnością wzbudzą zainteresowanie szczególnie przedstawicieli branży spożywczej i farmaceutycznej, którzy wiedzą jak istotne jest, aby opakowanie chroniło produkt przed fizycznym uszkodzeniem, chemiczną degradacją, czy mechanicznymi i klimatycznymi zagrożeniami. Firmy prezentujące ofertę podpowiedzą w jaki sposób można chronić produkty, tak aby zachowane były wszelkie normy higieny i bezpieczeństwa. Rozwiązania typu tamper-evident (zabezpieczenie gwarancyjne) oraz child-resistant (zabezpieczenie przed dostępem dla dzieci) to aktualnie nowy kierunek w projektowaniu opakowań.

Tym co wyróżnia Targi Packaging Innovations jest Program Innowacja. Firmy, biorące udział w targach mogą również zgłosić dany produkt lub rozwiązanie do programu. Warunkiem jest nowatorskie wykorzystanie materiałów lub ich zastosowanie. Stoiska z innowacyjnymi rozwiązaniami zostaną specjalnie oznaczone, co ułatwi lokalizację innowacji na mapie hali. Jakie nowości rynkowe będzie można zobaczyć na stoiskach wystawców? m.in.: opakowania wykorzystujące technologię airless, materiał opakowaniowy – będący następcą folii bąbelkowej, worek w kształcie słoika, czy opakowania na magnes.

Od niedawna nowym trendem wśród opakowań są opakowania inteligentne. Posiadają one interaktywny wskaźnik, który monitoruje świeżość, temperaturę i szczelność opakowania. Na uwagę zasługują również nalepki RFID, które dostarczają informację o zapakowanym produkcie. W ofercie targów nie zabraknie również etykiet zapachowych, które roztaczają zapach drzew, kwiatów, owoców, przypraw, ziół oraz produktów spożywczych typu kawa, czekolada, cola lub pizza. Warto również przyjrzeć się z bliska innowacyjnej technologii druku cyfrowego ink jet uv, która pozwala na nisko i wysokonakładowe etykietowanie produktów. Wymienione rozwiązania to jedne z wielu propozycji, które prezentowane będą podczas zbliżających się Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations.

Warto podkreślić, iż opakowania nie tylko zapewniają wysoką jakość produktu, ale również pełnią funkcję informacyjną i reklamową. Podkreślać to będą prowadzący seminaria learnShops, które są bezpłatne dla wszystkich uczestników targów. Prezentacje poprowadzą cenieni prelegenci z Polski i zagranicy. Na uwagę zasługują również warsztaty organizowane w ramach targów. JAK OPAKOWAĆ BRANDY? To spotkanie podczas, którego dowiedzą się Państwo w jaki sposób opakowanie pozycjonuje produkt i markę. Warsztaty organizowane są we współpracy z Wydawnictwem Polski Drukarz Sp. z o.o., wydawcą miesięcznika „Świat DRUKU”. Interesująco zapowiadają się również warsztaty kreatywne „Opakuj Pięknie„, organizowane przez firmę Multi Packaging Solutions (dawniej Chesapeake/Cartondruck). Twórcza zabawa w kreację opakowania, od idei, przez grafikę, bryłę, materiały, zdobienia sprawi, iż każdy będzie mógł sprawdzić, jak to jest, być współtwórcą pięknego opakowania. Materiały bazowe nadal pozostają niespodzianką dla uczestników.W ramach targów będzie miała również miejsce wystawa opakowań kartonowych zwycięzców i finalistów Pro Carton/ECMA Carton Award 2014.

Na koniec warto wspomnieć o Strefie Studenta. To właśnie tu będzie można spotkać młodych, ambitnych i pełnych energii studentów, którzy już niedługo zasilą rynek pracy.

OOH magazine jest partnerem targów. Zaprezentuje swój najnowszy Raport:Opakowania&Etykiety na swoim stoisku A29.

www.packaginginnovations.pl