Kolejna edycja Poland & CEE Retail Summit 2015 za nami. Kongres po raz kolejny potwierdził pozycję największego i najbardziej reprezentatywnego spotkania sektora handlu i FMCG w regionie Europy Centralnej i Wschodniej. Tegoroczna edycja zgromadziła ponad 930 uczestników. Rekordowa, poza liczbą uczestników, w tym roku była ponadto ilość sieci handlowych – 51 (w tym sieci z Ukrainy, Rumunii, Słowacji i Polski), ilość przedstawicieli sieci handlowych – ponad 140 oraz ilość firm FMCG, 152. W kongresie udział wzięło ponad 350 przedstawicieli firm FMCG, którzy spotkali się z ponad setką prelegentów i panelistów.
Kongres tradycyjnie był świetną okazją do robienia biznesu z handlem. Z jednej strony służyła temu między innymi sesja speed networking, gala Retailer of the Year, trade brefing grupy zakupowej GH PL PLUS czy też aplikacja mobilna z funkcją komunikacji między uczestnikami, z drugiej strony sprzyjała temu struktura stanowisk uczestników: 116 Prezesów zarządów, 54 Członków zarządu i 357 Dyrektorów. W spotkaniu tym udział wzięło 8 z 10 największych sieci handlowych obecnych na polskim rynku oraz 8 z 10 największych producentów FMCG. Dzięki temu wydarzenie to, jak żadne inne sektorowe spotkanie, ma realne przełożenie na biznes w postaci zawartych umów i rozwoju współpracy na linii siec handlowa – dostawca!
Stałym elementem kongresu Poland & CEE Retail Summit jest uroczysta ceremonia wręczenia nagród Retailer of the Year. Wybrany przez Dostawców! Celem tej nagrody jest wyróżnienie sieci detalicznych oraz hurtowych działających w poszczególnych formatach na polskim rynku, z którymi producentom FMCG najbardziej opłaca się współpracować. Jest to jedyne wyróżnienie na rynku przyznawane sieciom przez ich dostawców. Badanie wyłaniające zwycięzców realizowane jest od roku 2010 przez firmę badawczą Nielsen na reprezentatywnej grupie przedstawicieli sektora FMCG. Podczas V edycji nagrodę główną i tytuł „Sieć handlowa roku” otrzymał Selgros. W kategorii „Hipermarkety” nagrodzony został Carrefour Polska, w „Supermarkety” Piotr i Paweł, a w kategorii „Dyskonty” Biedronka. Pozostali nagrodzeni to w kategorii „Hurtownicy i Dystrybutorzy” ponownie Selgros, „Convienience i franczyza” SPAR Polska, a w kategorii „Regionalne i Lokalne Sieci Handlowe” Simply Market.
Kolejna edycja Retail Summit już w marcu 2016 r.
OOH magazine jest partnerem kongresu.
www.retail-conferences.com