Logo

Trade marketing

Luksus na co dzień, czyli opakowania w służbie sztuki

Wielu konsumentów marzy o zegarku od Cartiera, sukience od Prady albo torebce od Louis Vuittona, a co jeśli produkty z logo tych prestiżowych marek byłyby na wyciągnięcie ręki w każdym supermarkecie?

Fenomen luksusowych marek wykorzystał w swoim nietuzinkowym projekcie artystycznym izraelski twórca, Peddy Mergui. Na ekspozycji zatytułowanej w wolnym tłumaczeniu „Mąka to mąką to mąka”, która gości w Muzeum Rzeźby i Designu w San Francisco, z przymrużeniem oka i szczyptą prowokacji zaprezentował produkty codziennego użytku „ubrane” w metki najdroższych brandów na świecie. Jajka w tekturowej „wytłaczance” ze złotym logiem Versace pakowane osobno w designerskie sreberka, kawa w torebce z wężowej skóry od Versace, jogurt w eleganckim błękitnym kubeczku od Tiffany’ego albo mleko w kartonie z charakterystycznym jabłuszkiem Apple – wszystkie te produkty-eksponaty zbijają odbiorcę z tropu, zmuszając go do przemyślenia swoich nawyków konsumenckich. – Mam nadzieję, że ta wystawa pobudzi do pytań, zarówno konsumentów jak i projektantów – mówi Mergui.

[galeria=”1″]

– Czy to nie groteskowe? Dlaczego mleko Apple wydaje nam się bardziej wartościowe od innych i budzi naszą chęć posiadania? – zastanawia się artysta, który dodaje, że jego celem nie jest krytyka, ani deprecjonowanie światowych marek. Ten projekt przemawia do szerokiej publiczności, bo znajdujemy w niej odbicie samych siebie – niepohamowanej żądzy globalnego konsumpcjonizmu.

Jaga Kolawa

——————————–

Peddy Mergui to ceniony izraelski projektant. Wykładowca i założyciel wydziału projektowania w Holon Institute of Technology, właściciel studia projektowego Talking Brands. Jest laureatem wielu nagród i konkursów, m.in. nagrody Rebrand 100 Global Awards 2013, czy srebrnej gwiazdy od Packing Center w 2006 r. | www.peddymergui.com

Artykuł ukazał się w OOH magazine, kwiecień – czerwiec 2015. Wersja online magazynu do pobrania TUTAJ.