Wakacje naturalnie kojarzą nam się z przyjemnością, zabawą i relaksem. To czas urlopów, podróży i eventów. A te wymagają odpowiedniego ekwipunku, który zapewnić mogą właśnie artykuły promocyjne. Sprawdzamy, jakie propozycje przygotowały agencje na lato 2015.
W plecaku podróżnika
Niezależnie od tego jakie cele stawiamy sobie przed wakacyjnym szaleństwem, sprawdzone gadżety na pewno ułatwią i umilą nam urlop. Przydadzą się one zarówno tym, którzy postanawiają spokojnie odpocząć w nadmorskich czy górskich kurortach, jak i zapalonym miłośnikom intensywnych wycieczek czy ekstremalnych wypraw. – Do najbardziej popularnych przedmiotów, bez których trudno byłoby sobie wyobrazić jakikolwiek wyjazd należą plecaki, składane lekkie poręczne leżaki, termosy, torby termoizolacyjne, parasole, latarki poduszki podróżne i wszelkiego rodzaju zestawy. Przydadzą się też funkcjonalne torby podróżne z dużą ilością przegródek na inne gadżety – mówi przedstawiciel Agencji 7Oranges.
Do klasycznych „must have” wśród giftów reklamowych, charakteryzujących się niesłabnącą popularnością latem, należy także odzież, głównie t-shirty oraz czapeczki z nadrukiem. – Produkty z tej kategorii odznaczają się wysoką jakością zarówno wykonania, jak i znakowania. Są funkcjonalne, dostępne w różnych gramaturach, pośród których każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie – mówi Edyta Zalewska z firmy Tanie Gadżety.
Już na etapie planowania wyjazdu niezawodnym gadżetem okaże się nawigacja, która bezpiecznie doprowadzi nas do celu. A Ci, którzy preferują tradycyjne metody odkrywania trasy, szczególnie podczas pieszych wędrówek, chętnie skorzystają z kompasów i lornetek.
Na miejscu przydadzą się nam np. zestawy piknikowe. – Zestawy czy wszelkiego rodzaju komplety narzędzi do przygotowywania posiłków – np. komplety do grilla, stanowią niezbędnik na wycieczkach krajoznawczych. A dokuczliwość owadów podczas letnich wieczorów można zwalczyć za pomocą również bardzo sprytnego urządzenia jakim jest breloczek z dźwiękiem odstraszającym insekty – dodaje przedstawiciel Agencji 7Oranges.
Jeśli wybieramy się w dalsze destynacje, przydadzą nam się gadżety, które bardzo często są wykorzystywane przez firmy z branży turystycznej. Mowa tu o zawieszkach bagażowych, które zabezpieczą bagaż przed zagubieniem czy portfelach podróżnych pozwalających na uporządkowanie wszystkich dokumentów i biletów. – Zawieszka do bagażu swoją popularność zawdzięcza także swojej niewygórowanej cenie. Niskim nakładem środków finansowych agencja podróży, linia lotnicza lub hotel mogą stworzyć artykuł promujący ich firmę, a zawieszka może stać się dodatkiem do każdego zakupionego biletu – mówi Agnieszka Jagodzińska z agencji Neogroup.
Natomiast do upominków niesztampowych, przeznaczonych raczej do letnich kampanii lojalnościowych, zaliczyć można takie gifty jak bidon zwijany oraz osłonka do samochodu. – Pomysłowy pojemnik na wodę zaopatrzony w praktyczny karabińczyk to ciekawy pomysł na upominek reklamowy. Podobnie jest w przypadku osłonek stosowanych w samochodach, których istotnej funkcji w letnie dni nie można nie docenić. Duża powierzchnia reklamowa oraz możliwość wydruku pełnokolorowego to także istotne atuty tego produktu – dodaje Edyta Zalewska.
Miłośnicy plażowania docenią zapewne nowość na rynku, jaką jest duża piłka plażowa, o średnicy 49 cm. – Jest blisko dwa razy większa od najpopularniejszego modelu na rynku o średnicy 26cm, a szersze panele umożliwiają naniesienie zwiększonego logotypu. Model jest dostępny w 3 wariantach kolorystycznych – mówi Agnieszka Jagodzińska.
[galeria=”1″]
Eventy
Lato to czas zabaw, festiwali i imprez masowych. – Czas wakacji sprawia, że wzrasta zapotrzebowanie na różnego rodzaju outdoorowe gadżety reklamowe. Popularnością cieszą się bandy flagowe, zestawy eventowe, a także możliwość dowolnej kreacji kształtów reklamy pneumatycznej . To wszystko sprawia, że organizowany event, koncert, piknik czy też mecz nabierają na atrakcyjności. Ciągle też nie tracą na znaczeniu balony z nadrukiem – to gadżet zawsze na czasie w przypadku imprez masowych – mówi Marcin Wołek z Grupy Luxpol.
W wakacje chętnie bierzemy udział w organizowanych eventach plenerowych. – Warto na takiej imprezie rozdać napój energetyczny w etykiecie reklamowej. W chwili zmęczenia napój ugasi nasze pragnienie, spojrzymy na opakowanie i widząc logotyp danej firmy to właśnie jej będziemy zawdzięczać tę chwilę przyjemności. Dla inwestora tego gadżetu to oryginalny i skuteczny sposób reklamy marki, a dla odbiorcy pożyteczny i pożądany produkt – mówi Katarzyna Zakrzewska z firmy Cookie.
Wakacje to również okres, kiedy wiele firm z branży spożywczej organizuje degustacje, bierzemy udział w wernisażach czy różnych pokazach. – Przy tego rodzaju wydarzeniach świetnie sprawdzą się gumy i drażetki w opakowaniach z indywidualnym nadrukiem. Każdy po posiłku chętnie skorzysta z tego małego, ale jakże praktycznego giftu. Dwie gumy w listkach w etykiecie reklamowej zapakowane w kopertowe pudełeczko z dowolnym nadrukiem promującej się marki czy też gumy drażetki w oryginalnym pudełku petit bądź małe pastylki miętowe w puszce z nadrukiem będą małym gadżetem, ale praktycznym i do tego fantastyczną reklamą – dodaje Katarzyna Zakrzewska. Właściciele barów czy ogródków piwnych mogą też zamówić orzeszki solone w opakowaniu z dowolnym nadrukiem reklamowym jako gratis np. do piwa.
Wakacje to nie tylko czas zwiedzania, ale również zabawy. – Producenci wielu firm oferują niezmierną ilość gadżetów pozwalających umilić nam czas. Zestawy do mini-golfa, gry plażowe, komplet kul do gry w boule w etui, rakietki z piłką, jojo, zestawy do krykieta, pokera, gry – łamigłówki również mają swoje powodzenie – dodaje przedstawiciel Agencji 7Oranges.
Akcesoria do smartfonów
Postęp technologiczny wymusił też na dostawcach gadżetów nowe propozycje np. dla właścicieli smartfonów. – Tegorocznym hitem jest wireless selfie stick, czyli bezprzewodowy „kijek” do zdjęć. Do specjalnego zaczepu selfie sticka montujemy w bardzo prosty sposób smartfona, „parujemy” oba urządzenia (dla systemu Android i IOS), rozciągamy teleskopowy kijek i już jesteśmy gotowi do zrobienia selfie. Wystarczy nacisnąć przycisk w rączce selfie sticka i zdjęcie gotowe. Reklamę stanowi natomiast wypukła naklejka na tylnej stronie zaczepu, dobrze widoczna dla obserwatorów naszej zabawy – tłumaczy Wojciech Pawłowski z firmy badge4u.
Właściciele telefonów nie muszą się też martwić o szkodliwe działania wody na ich telefon. – Ciekawą propozycją jest wodoodporny pokrowiec PACIFIC na smartfon wykonany z PVC, który posiada klamrę bezpieczeństwa i umożliwia pracę z ekranem dotykowym – wyjaśnia Grzegorz Kotara z firmy 1xyz.pl. Podczas letniego plażowania przyda się także klejona do smartfona kieszonka na kartę płatniczą. – Występuje w wersji silikonowej z czyścikiem do ekranu, lub plastikowej z powierzchnią antypoślizgową (w obu przypadkach jeden gadżet ma dwie funkcje). Zarówno na czyściku jak i na powierzchni antypoślizgowej umieszczamy pełnokolorową reklamę. Podstawowa zaleta – zawsze mamy przy sobie telefon, a w kieszonce niezbędną do „przeżycia” kartę płatniczą. Reklama jest dobrze widoczna przy każdorazowym użyciu telefonu lub karty – dodaje Wojciech Pawłowski.
Znanym na rynku gadżetem, który przyda się podczas wakacyjnych wojaży są power banki. – Te nieodzowne gadżety stanowią doskonały zapas energii odpowiedni do wszelkich urządzeń takich jak smartfony, iPhony i urządzeń USB – mówi przedstawiciel Agencji 7Oranges. Utrwalone wspomnienia z podwodnego szaleństwa zapewnią coraz popularniejsze sportowe aparaty. – Aparat Click It z wodoszczelną obudową do 10 metrów i dodatkowymi akcesoriami jest idealny na wakacyjne wypady prosto w wodną rzeczywistość – mówi Grzegorz Kotara.
Wakacje tuż tuż, warto więc już teraz zaznajomić się z ofertą agencji reklamowych. Lato, podobnie jak okres świąteczny, kojarzy nam się pozytywnie, rodzinnie i ciepło. Dlatego warto przenieść to pozytywne wrażenie za pomocą gadżetu na skojarzenia z naszą marką. Marketerzy do dzieła!
Katarzyna Lipska
Artykuł ukazał się w OOH magazine, kwiecień – czerwiec 2015. Wersja online magazynu do pobrania TUTAJ.