14 maja w Sound Garden Hotel w Warszawie odbyła się piąta edycja E-commerce Innovations. Tematem przewodnim wydarzenia była integracja retailu z e-commerce.
W imprezie organizowanej przez firmę Promedia Jerzy Osika wzięło udział ponad stu przedstawicieli sieci handlowych, głównie specjaliści od marketingu i e-commerce. Pojawili się reprezentanci takich marek, jak: Solar, Duka, Olsen, Camaieu, Simple, Ikea, Sephora czy Vistula.
Część konferencyjną rozpoczął wykład Mateusza Kowalczyka, PR & marketing managera firmy I-systems na temat omnichannel. Następnie Cezary Kożon, CEO Fast White Cat opowiedział, jak internet może wspomagać sprzedaż off-line, natomiast Mirka Achinger, prezes ODL, pokazała, w jaki sposób można skutecznie zarządzać wieloma kanałami sprzedaży przez jedno centrum dowodzenia. Z kolei Wojciech Adamowski, prezes zarządu Orbis Software, zaprezentował sposoby integracji e-commerce i retailu, a Jacek Kinecki, dyrektor sprzedaży serwisu Przelewy24, przedstawił nowoczesne systemy płatności, które obsługują połączone kanały sprzedaży. Następnie Anna Rak, country manager Trusted Shops, radziła, jak reagować na e-maile w sprawie niedozwolonych klauzul w e-sklepie i zabezpieczyć swoją firmę od strony prawnej. Po niej wystąpiły przedstawicielki Fact Finder – Grażyna Majcherkiewicz, business developer, i Daria Kujawa, specjalista ds. marketingu, które opowiedziały, jak spełnić sen klienta o idealnych zakupach w sklepie. Z kolei na wykładzie Adama Tomczaka, prezesa zarządu X-press Couriers, oraz Marcina Klimaszewskiego, CEO firmy Cloudpack, uczestnicy mogli posłuchać o nowoczesnych rozwiązaniach logistycznych dla e-commerce.
Panel konferencyjny zakończyła dyskusja na temat integracji retailu z e-commerce, w której wzięli udział Radosław Knap, dyrektor operacyjny Polskiej Rady Centrów Handlowych, Mateusz Kowalczyk, PR & marketing manager firmy i-systems, Jacek Kinecki, dyrektor sprzedaży serwisu Przelewy24, Anna Rak, country manager Trusted Shops, Grażyna Majcherkiewicz, business developer Fact Finder oraz Piotr Urbaniak, sales manager Traffic Trends. Zdobytą wiedzę można było poszerzyć odwiedzając stoiska partnerów E-commerce Innovations, który chętnie udzielali konsultacji i dzielili się swoimi doświadczeniami.
Podczas imprezy ogłoszono wyniki konkursu na najlepszy sklep internetowy E-commerce Innovations Awards. Pierwsze miejsce zajął Brilu.pl. Statuetkę w imieniu firmy odebrała Adrianna Machnicka PR & marketing & social media specialist. Drugie miejsce zajął sklep Paradopary.pl, reprezentowany na rozdaniu nagród przez Marię Niezgodę, marketing & PR managera, oraz Adama Poniatowskiego, communications directora. Jako trzeci na podium znalazł się Denley.pl. Organizatorzy postanowili także przyznać wyróżnienie sklepowi Meskiegacie.pl, ponieważ dzieliła go minimalna różnica punktów od laureata trzeciego miejsca. Dyplom z wyróżnieniem odebrał Adrian Duka, marketing & development manager. W jury konkursu zasiadali: Marlena Woolford z londyńskiej firmy consultingowej Inspiration Trend Analysis, Paweł Szewczyk z I-systems, Mirka Achinger z ODL i Jacek Kinecki z firmy Przelewy24.
OOH magazine był patronem medialnym wydarzenia.
JK