20 maja br. w Podziemiach Ufficio Primo w Warszawie odbyła się 9 Gala Finałowa Konkursu Superbrands Polska, w czasie której spotkali się przedstawiciele świata biznesu, marketingu, kultury oraz show biznesu, by wspólnie uczcić sukces najsilniejszych marek obecnych na rodzimym rynku.
Robert Lewandowski i Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN laureatami nagród specjalnych
Nagrodę Honorową Superbrands, w tym roku po raz pierwszy przyznawaną nie za wielkie zasługi w przemianach naszego kraju (w ubiegłych latach nagrodę odbierali m.in. Lech Wałęsa, prof. Leszek Balcerowicz, czy Aleksander Kwaśniewski), ale za promowanie wizerunku nowoczesnej marki Polski za granicą otrzymał Robert Lewandowski.
– Dziękuję za to wyjątkowe wyróżnienie i że mogłem się znaleźć w tak doborowym towarzystwie. Jestem dumny i jednocześnie z pokorą przyjmuję tę nagrodę, ponieważ to, co dalej będę robił dzięki swojej ciężkiej pracy, to dumnie i zawsze z szacunkiem reprezentował nasz kraj poza granicami – mówił Lewandowski odbierając nagrodę z rąk Anny Jakubowski, Dyrektor Operacyjnej Coca-Coli na Polskę i kraje bałtyckie, Współgospodarza Gali.
Po raz czwarty w historii Superbrands w Polsce przyznana została nagroda Culture.pl Superbrands, ustanowiona przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands Polska z myślą o twórcach i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą. Laureata wyłoniła kapituła, złożona z dziennikarzy – szefów redakcji kultury dzienników i tygodników opiniotwórczych: Newsweeka, Wprost, Polityki, Tygodnika Powszechnego, Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej oraz dyrektorów Instytutu Adama Mickiewicza oraz Superbrands Polska.
Nagrodę z rąk Pawła Potoroczyna, dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza, odebrał profesor Dariusz Stola, dyrektor Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, w towarzystwie byłych dyrektorów muzeum, Agnieszki Rudzińskiej i Andrzeja Cudaka. W uzasadnieniu kapituły czytamy: POLIN to miejsce zadumy, kultury, edukacji i nostalgii, które stało się międzynarodową marką w rekordowym tempie, jednocześnie zmieniając duszę miasta i krajobraz aksjologiczny całego kraju.
Wręczenie nagrody Culture.pl Superbrands poprzedził występ zespołu Bester Quartet, krakowskiej formacji czerpiącej inspirację m.in. ze źródeł muzyki żydowskiej i odnoszącej międzynarodowe sukcesy.
Laureaci statuetek Superbrands 2014/15
Wszyscy laureaci, żeby móc pojawić się na Gali musieli pozytywnie przejść rygorystyczny Proces Certyfikacji, w który zaangażowanych było łącznie ponad 15 tysięcy respondentów oraz 60 ekspertów branżowych Rady Marek. Zdobywcy statuetek stanowią elitę, najbardziej rozpoznawalnych marek o najlepszym wizerunku w swojej kategorii. W tym roku przyznano 24 statuetki Superbrands dla najsilniejszych marek konsumenckich, 3 statuetki Business Superbrands dla marek korporacyjnych i B2B. 32 marki otrzymały nagrodę z kategorii Created in Poland Superbrands dedykowaną markom będącym dziełem „polskiej myśli brandingowej”. Historie sukcesu większości laureatów przedstawione są w Albumie Superbrands 2015, którego premiera odbyła się w czasie Gali.
Gościem specjalnym uroczystości był Stephen Smith, Prezes Zarządu Superbrands Ltd. Galę poprowadzili: Nina Kowalewska-Motlik (Prezes Zarządu Firmy New Communications, która jest wyłącznym przedstawicielem Superbrands w Polsce) oraz Grzegorz Markowski („Szkło Kontaktowe”).
– Superbrands to nie tylko międzynarodowy, prestiżowy konkurs wyróżniający najsilniejsze marki, ale również projekt, który chce się rozwijać i odpowiadać za nowe trendy i zjawiska społeczne. Dlatego też w tym roku zdecydowaliśmy się zmienić nieco charakter Nagrody Honorowej i docenić postać, która niewątpliwie jest jedną z lepiej znanych polskich marek, markę która dużo więcej robi dla wizerunku Polski za granicą niż wszystkie organizacje powołane specjalnie do tego celu. Jednocześnie jesteśmy dumni, że współgospodarzem tegorocznej Gali została Coca-Cola, jedna z najsilniejszych marek na świecie. Serdecznie gratuluję wszystkim laureatom i życzę dalszych sukcesów w budowaniu siły ich marek – podsumowała uroczystość Monika Kowalewska, Dyrektor Projektu Superbrands Polska.
Zestawienie marek, których przedstawiciele odebrali statuetki:
Created in Poland 2014/15: Abra, Arctic, Drogerie Natura, Drutex, Gipsar, Groszek, Jedynka, Key, Kolastyna, Lewiatan, Lotos, Loyd, M1, Minutka, Mokate, Oknoplast, Sidolux, Topex
Superbrands 2014/15: Bic, Bosch, Coca-Cola, DPD, Felix, Lidl, Osram, Pandora, Siemens, Whirlpool
Created in Poland 2014/15 i Superbrands 2014/15: Apart, Atlas, Automapa, Biedronka, Black Red White, Cisowianka, Herbapol, Kamis, Krakus, Multikino, Sokołów, Twój Styl, Wittchen, Zelmer
Business Superbrands 2014/15: 3M, AMS, Grupa Lotos
O Superbrands Ltd.
Superbrands to międzynarodowa organizacja, działająca od ponad 20 lat w 80 krajach na całym świecie, i od 10 w Polsce, wyróżniająca najlepsze marki i wspierająca ich dalszy rozwój. Wszystkie nagrody wręczane w ramach projektów organizacji Superbrands, są traktowane jako dowody świadczące o wyjątkowej sile i rozpoznawalności nagrodzonych marek.
JK