
Badanie reputacji Premium Brand realizowane jest od 10 lat. W tym roku po raz pierwszy organizatorzy zdecydowali się zbadać również reputację osób znanych Polakom z mediów. Janina Ochojska otrzymała od respondentów najwyższe oceny, otrzymując tytuł Osoby Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015.
Fundacja Premium Brand co roku przyznaje markom i firmom nagrody za wysoką reputację. Promuje przy tym regularny pomiar reputacji marki oraz ideę traktowania reputacji jako kluczowego elementu dla przewagi konkurencyjnej w biznesie. W tym roku po raz pierwszy przeprowadziła również badanie reputacji znanych w Polsce osób. Na liście badanych marek osobistych znaleźli się dziennikarze, działacze społeczni oraz artyści.
| OSOBY OBJĘTE BADANIEM Odsetek badanych, którzy znali wymienione osoby | |
| Kuba Wojewódzki | 88% | 
| Maryla Rodowicz | 87% | 
| Małgorzata Kożuchowska | 86% | 
| Magdalena Gessler | 86% | 
| Jurek Owsiak | 85% | 
| Edyta Górniak | 85% | 
| Marek Kondrat | 84% | 
| Tomasz Lis | 84% | 
| Martyna Wojciechowska | 83% | 
| Beata Tyszkiewicz | 83% | 
| Dorota Rabczewska (Doda) | 83% | 
| Wojciech Mann | 82% | 
| Marcin Prokop | 82% | 
| Kamil Durczok | 82% | 
| Agata Młynarska | 80% | 
| Monika Olejnik | 79% | 
| Krystyna Janda | 78% | 
| Janina Ochojska | 62% | 
Respondenci badania ocenili: swoje zaufanie do osób oraz ich zaangażowanie w sprawy ważne dla społeczeństwa. Zostali zapytani również o to, jakie informacje o wymienionych osobach docierały do nich częściej (pozytywne vs. negatywne), a także, czy wystawiliby takiej osobie referencje. Na podstawie odpowiedzi został utworzony wskaźnik reputacji Premium Brand, przyjmujący wartości od 0 do 100. W pierwszej piątce znaleźli się: Beata Tyszkiewicz, Wojciech Mann, Jurek Owsiak i Martyna Wojciechowska. Najwyższy wynik uzyskała Janina Ochojska, działaczka społeczna, prezes Polskiej Akcji Humanitarnej.
21 maja, podczas gali ogłoszenia wyników tegorocznego badania, Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” przyznała z tej okazji szczególne wyróżnienie Janinie Ochojskiej – tytuł oraz statuetkę dla Osoby Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015. Nagrodę w imieniu pani Janiny odebrał Grzegorz Gruca, członek Zarządu Polskiej Akcji Humanitarnej.
| WSKAŹNIK REPUTACJI  | |
| Janina Ochojska | 82 | 
| Martyna Wojciechowska | 79 | 
| Jurek Owsiak | 76 | 
| Wojciech Mann | 73 | 
| Beata Tyszkiewicz | 72 | 
| Krystyna Janda | 71 | 
| Marek Kondrat | 70 | 
| Małgorzata Kożuchowska | 69 | 
| Marcin Prokop | 69 | 
| Agata Młynarska | 66 | 
| Maryla Rodowicz | 64 | 
| Monika Olejnik | 59 | 
| Tomasz Lis | 55 | 
| Magdalena Gessler | 54 | 
| Kuba Wojewódzki | 50 | 
| Edyta Górniak | 49 | 
| Kamil Durczok | 49 | 
| Dorota Rabczewska (Doda) | 41 | 
Autorką metodologii badania reputacji Premium Brand jest prof. UW Dominika Maison, ekspert w dziedzinie badań rynkowych i społecznych. Badanie zostało przeprowadzone przez Dom Badawczy Maison na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. Pomiar wykonano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie Polaków liczącej 1000 respondentów.
JK