Badanie reputacji Premium Brand realizowane jest od 10 lat. W tym roku po raz pierwszy organizatorzy zdecydowali się zbadać również reputację osób znanych Polakom z mediów. Janina Ochojska otrzymała od respondentów najwyższe oceny, otrzymując tytuł Osoby Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015.
Fundacja Premium Brand co roku przyznaje markom i firmom nagrody za wysoką reputację. Promuje przy tym regularny pomiar reputacji marki oraz ideę traktowania reputacji jako kluczowego elementu dla przewagi konkurencyjnej w biznesie. W tym roku po raz pierwszy przeprowadziła również badanie reputacji znanych w Polsce osób. Na liście badanych marek osobistych znaleźli się dziennikarze, działacze społeczni oraz artyści.
OSOBY OBJĘTE BADANIEM Odsetek badanych, którzy znali wymienione osoby |
|
Kuba Wojewódzki |
88% |
Maryla Rodowicz |
87% |
Małgorzata Kożuchowska |
86% |
Magdalena Gessler |
86% |
Jurek Owsiak |
85% |
Edyta Górniak |
85% |
Marek Kondrat |
84% |
Tomasz Lis |
84% |
Martyna Wojciechowska |
83% |
Beata Tyszkiewicz |
83% |
Dorota Rabczewska (Doda) |
83% |
Wojciech Mann |
82% |
Marcin Prokop |
82% |
Kamil Durczok |
82% |
Agata Młynarska |
80% |
Monika Olejnik |
79% |
Krystyna Janda |
78% |
Janina Ochojska |
62% |
Respondenci badania ocenili: swoje zaufanie do osób oraz ich zaangażowanie w sprawy ważne dla społeczeństwa. Zostali zapytani również o to, jakie informacje o wymienionych osobach docierały do nich częściej (pozytywne vs. negatywne), a także, czy wystawiliby takiej osobie referencje. Na podstawie odpowiedzi został utworzony wskaźnik reputacji Premium Brand, przyjmujący wartości od 0 do 100. W pierwszej piątce znaleźli się: Beata Tyszkiewicz, Wojciech Mann, Jurek Owsiak i Martyna Wojciechowska. Najwyższy wynik uzyskała Janina Ochojska, działaczka społeczna, prezes Polskiej Akcji Humanitarnej.
21 maja, podczas gali ogłoszenia wyników tegorocznego badania, Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” przyznała z tej okazji szczególne wyróżnienie Janinie Ochojskiej – tytuł oraz statuetkę dla Osoby Wysokiej Reputacji Premium Brand 2015. Nagrodę w imieniu pani Janiny odebrał Grzegorz Gruca, członek Zarządu Polskiej Akcji Humanitarnej.
WSKAŹNIK REPUTACJI |
|
Janina Ochojska |
82 |
Martyna Wojciechowska |
79 |
Jurek Owsiak |
76 |
Wojciech Mann |
73 |
Beata Tyszkiewicz |
72 |
Krystyna Janda |
71 |
Marek Kondrat |
70 |
Małgorzata Kożuchowska |
69 |
Marcin Prokop |
69 |
Agata Młynarska |
66 |
Maryla Rodowicz |
64 |
Monika Olejnik |
59 |
Tomasz Lis |
55 |
Magdalena Gessler |
54 |
Kuba Wojewódzki |
50 |
Edyta Górniak |
49 |
Kamil Durczok |
49 |
Dorota Rabczewska (Doda) |
41 |
Autorką metodologii badania reputacji Premium Brand jest prof. UW Dominika Maison, ekspert w dziedzinie badań rynkowych i społecznych. Badanie zostało przeprowadzone przez Dom Badawczy Maison na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. Pomiar wykonano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie Polaków liczącej 1000 respondentów.
JK