Logo

Trade marketing

Kartony Stora Enso w opakowaniach Toblerone, Milka i Trident

Stora Enso podpisała umowę z Mondelēz International, na bazie której jej kartony są wykorzystywane w opakowaniach na czekoladę, cukierki i gumy do żucia, produkowane przez ten międzynarodowy koncern spożywczy. Jest on właścicielem takich marek jak Toblerone, Milka, Aladdin, Paradis czy Cadbury.

Każda z nich oznacza inne wymagania względem opakowania, zarówno pod względem kształtu jak i rozmiaru. Jednym z warunków nawiązania przez Mondelēz International współpracy ze Stora Enso była kwestia uproszczenia produkcji opakowań, m.in. dzięki wykorzystaniu kartonów oferowanych przez skandynawskiego producenta.

Przed sfinalizowaniem porozumienia przedstawiciele Mondelēz dokonali kompleksowej analizy kartonów opakowaniowych z oferty Stora Enso (m.in. Tambrite, Performa White, Performa Bright oraz Ensocoat) w kontekście ich przydatności do opakowań na różne wyroby czekoladowe. Jednym z priorytetów, na jaki wskazywano, był wybór mniejszej niż dotychczas liczby gatunków kartonu, co miało wpłynąć na zwiększenie wydajności produkcji opakowań i mniejszą złożoność całego procesu wytwórczego.

– Kluczem jest prostota działań. Zdawaliśmy sobie sprawę, że to co funkcjonowało wcześniej, w przyszłości może okazać się bezwartościowe. Z tego względu chcieliśmy uprościć specyfikację podłoży wykorzystywanych do produkcji opakowań. Wdrożony program sprawił, że obecnie wydajemy nasze pieniądze o wiele mądrzej – mówi Jim Davies z europejskiego oddziału Mondelēz, odpowiadający za produkcję opakowań na bazie kartonu i tektury falistej.Jak zapewnia Jim Davies, oferowane przez Stora Enso produkty i posiadane przez nią globalne zasoby spełniają wszystkie oczekiwania ze strony Mondelēz, dotyczące źródeł pochodzenia włókien pierwotnych, służących do wytwarzania kartonów. W przypadku skandynawskiego producenta są nimi plantacje leśne, uprawiane zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju.

– Dzięki temu współpraca, jaką podjęliśmy na rynku europejskim, może obecnie zostać wdrożona także w innych regionach świata – dodaje Jim Davies.

Henna Paakonen-Alvim, dyrektor ds. kluczowych klientów Stora Enso Consumer Board, nie ukrywa zadowolenia z nawiązanej współpracy. Podkreśla przy tym zaangażowanie ze strony kierownictwa Mondelēz oraz jej zespołu badawczo-rozwojowego (zlokalizowanego w Bratysławie), który odpowiadał za wdrożenie projektu na rynku europejskim.

– Testy poszczególnych podłoży oraz proces ich finalnego wyboru przeprowadzono w bardzo zorganizowany i sprawny sposób. Jesteśmy pod wrażeniem otwartości, wydajności i determinacji wszystkich osób zaangażowanych w to przedsięwzięcie ze strony naszego klienta – mówi Henna Paakonen-Alvim.

– Mówimy o projekcie – z naszego punktu widzenia – najwyższej wagi, wnoszącym wartość dodaną dla całej firmy Mondelēz. Prognozuję, że będziemy wdrażać kolejne kroki, mające na celu zwiększenie wydajności produkcji oraz obniżenie złożoności podejmowanych działań. Chcemy to zrealizować m.in. poprzez optymalizację stosowanych materiałów oraz projektów opakowań, tak pod względem funkcjonalnym jak i strukturalnym. W związku z tym największy nacisk chcemy kłaść na prace badawczo-rozwojowe oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Szczególną uwagę będziemy przy tym zwracać na aspekty środowiskowe  – potwierdza Jim Davies

Mondelēz International to globalny koncern, zajmujący się wytwarzaniem produktów żywnościowych i napojów, o rocznych przychodach przekraczających 30 mld USD (dane za 2014 rok). Firma zatrudnia ponad 100 tysięcy pracowników, a jej wyroby docierają do konsumentów z ok. 165 krajów świata. Mondelēz International jest światowym liderem na rynkach sprzedaży biszkoptów, czekolad i cukierków oraz nr 2 pod względem sprzedaży gumy do żucia (wg danych Mondelēz/Euromonitor).

www.storaenso.com

JK