Logo

Trade marketing

Nowa jakość etykiety. Efektowne i efektywne rozwiązania na rynku etykiet samoprzylepnych

Nacisk na optymalizację kosztów zakupu etykiet, a także rosnące wymagania rynku w zakresie designu opakowań sprawiły, że poważnym wyzwaniem dla producentów stało się sprostanie potrzebom efektownego i zarazem optymalnego kosztowo znakowania produktów.

Dzieląc się własnym doświadczeniem Justyna Kierzkowska-Grzyb, specjalista ds. marketingu w Spółce Aniflex poprowadziła prelekcję na temat efektownych i efektywnych rozwiązań na rynku etykiet samoprzylepnych. Kilkudziesięciominutowy wykład został podzielony na trzy części: w pierwszej zastały zaprezentowane najnowsze rozwiązania w designie etykiet i opakowań. Za pomocą przykładów zostało szczegółowo omówionych sześć najważniejszych trendów, odnosząc je kolejno do popularnych zastosowań na rynku polskim i światowym.

Druga cześć prezentacji była opisem dwóch technologii druku etykiet samoprzylepnych: technologii druku cyfrowego oraz technologii druku fleksograficznego UV. Prezentacja technicznych kwestii wskazanych technologii ograniczona była do minimum; prelegentka skupiła się na przekazaniu słuchaczom korzyści, które mogą uzyskać dzięki odpowiedniemu dopasowaniu technik drukarskich do własnych, indywidualnych potrzeb. Możliwość realizacji łączonej produkcji etykiet, brak kosztów przygotowalni czy możliwość personalizacji opakowania to najważniejsze kwestie poruszane przy omawianiu technologii druku cyfrowego; opis technologii fleksograficznej skupiał się nie tylko na prezentacji bogactwa technik dekoracyjnych, ale także na uświadomieniu słuchaczom możliwości stosowania rozmaitych podłoży samoprzylepnych i tym samym wyróżnienia produktu na sklepowej półce.

[galeria=”1″]

 

Ostatnią część prelekcji została poświęcona omówieniu prostych, choć mało popularnych w Polsce rozwiązań etykietowych. Jak wynikło z późniejszych rozmów, wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że etykieta produktu to nie tylko sposób informowania konsumenta o tym co zawiera opakowanie, ale to także doskonałe narzędzie w rękach kreatywnego i otwartego marketera.

Obok szczegółowych informacji słuchacze mieli możliwość otrzymania etykiet drukowanych w dwóch omawianych technologiach. Uczestnicy prelekcji mogli zatem na bieżąco ocenić i porównać przekazaną teorię z praktyką. Przedstawiciele Spółki Aniflex chętnie dzielili się także przykładowymi realizacjami, prezentując tym samym bogate portfolio Klientów firmy.
www.aniflex.pl

Justyna Kierzkowska-Grzyb – specjalistka ds. marketingu w Aniflex Sp.j. Głowacka i Wspólnicy. Posiada 5-letnie doświadczenie w pracy na rzecz rynku etykiet samoprzylepnych. Autorka licznych publikacji prasowych na temat trendów w etykietowaniu produktów oraz sposobów wyróżnienia produktu na sklepowej półce.

Podsumowanie prelekcji, która odbyła się podczas konferencji PACK TRENDS 2015: „NIEMI SPRZEDAWCY” – KREACJE I INNOWACJE W DRUKU OPAKOWAŃ I ETYKIET – 10 września br. na FestiwaluMarketingu.pl

 

Czytaj więcej: TUTAJ