Logo

Trade marketing

Stora Enso otwiera Centrum Innowacji dla branży opakowań

W listopadzie br. Stora Enso oficjalnie otworzyła Centrum Innowacji dla branży opakowań, zlokalizowane przy jej siedzibie głównej w Helsinkach.

Ma ono być miejscem prowadzenia prac badawczo-rozwojowych i tworzenia innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie opakowań, przy udziale pracowników firmy, jej udziałowców oraz klientów. W skład centrum wchodzą m.in.: ośrodek projektowania opakowań, a także przestrzenie prezentacyjne wyposażone w zaawansowane technologie – dotykową oraz umożliwiającą wirtualną wędrówkę po miejscach (przede wszystkim sklepach), do których trafiają opakowania.

Centrum Innowacji powstało przede wszystkim z myślą o klientach Stora Enso – przedstawicielach firm produkujących i przetwarzających opakowania, właścicielach marek oraz sieciach handlowych, które zajmują się ich dystrybucją. Nadrzędnym celem, jaki przyświecał firmie przy uruchamianiu ośrodka, było zaoferowanie odbiorcom wartości dodanej poprzez możliwość tworzenia opakowań, które będą stymulować sprzedaż, a zarazem redukować negatywny wpływ na środowisko naturalne i koszty produkcji.

– Dzięki uruchomieniu Centrum Innowacji zyskaliśmy narzędzie do unikalnego kontaktu z naszymi klientami, pozwalające na wspólne projektowanie przyszłościowych rozwiązań opakowaniowych. Polityka zrównoważonego rozwoju to podstawa naszej filozofii biznesu, więc tworząc nowe projekty opakowań z założenia będziemy kładli bardzo duży nacisk na zastosowanie w nich surowców odnawialnych – mówi Karl-Henrik Sundström, CEO firmy Stora Enso.


Poza wspieraniem działań w zakresie projektowania i prac badawczo-rozwojowych, centrum będzie służyć jako ośrodek prezentacyjny dla nowych produktów, ich prototypów oraz projektów związanych z innowacyjnymi opakowaniami. Ma ono również stanowić swego rodzaju inkubator przedsiębiorczości, usprawniający współpracę Stora Enso z klientami, udziałowcami firmy oraz twórcami nowych przedsięwzięć biznesowych. Wszystko po to, by systematycznie wprowadzać na rynek nowe koncepcje opakowań i kreować trendy w ich wzornictwie.

JK