Logo

Trade marketing

Labo Print rozpoczyna sprzedaż cyfrowych etykiet

Labo Print S.A., jeden z polskich liderów druku cyfrowego, kończy wielomiesięczne przygotowania do rozpoczęcia cyfrowego druku etykiet. Firma w marcu sfinalizowała nabycie nowoczesnej linii technologicznej,  a w kwietniu rozpocznie produkcję i sprzedaż produktów z nowego segmentu. Celem Spółki jest pozyskanie odbiorców w kraju oraz w Europie Zachodniej.

Do standardowej oferty poznańskiej spółki Labo Print (m.in. druk roll to roll, druk płaski UV, druk materiałów tekstylnych, produkcja opakowań tekturowych) dołącza cyfrowy druk etykiet, czyli najdynamiczniej rozwijająca się kategoria eksportu polskiego przemysłu poligraficznego (300 mln sprzedaży w 2014 r. przy rocznej dynamice rzędu 40 proc.). Tym samym Spółka spełnia zapowiedzi z prospektu emisyjnego opublikowanego przed debiutem na głównym rynku GPW w grudniu 2015 r.

– W ostatnich tygodniach podpisaliśmy umowę na nabycie nowoczesnej linii technologicznej. To ostatni etap przygotowań do wejścia w bardzo perspektywiczny dla nas obszar rynku. Patrząc na zapotrzebowanie naszych klientów – jest to segment istotnie większy, niże te, w których aktualnie działamy. Cyfrowy druk daje możliwość personalizacji krótkich serii etykiet, pozwala obniżyć koszty i gwarantuje szybką realizację zleceń – mówi Krzysztof Fryc, Prezes Zarządu Labo Print S.A.

Spółka zdecydowała się na nabycie urządzenia EFI Jetrion 4900ML 330. Maszyny i technologia to wydatek rzędu 3,5 mln zł, finansowany z kredytu inwestycyjnego. Intencją Zarządu jest jednak dofinansowanie tej kwoty w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020. Przygotowania do wejścia w nowy segment rozpoczęły się w ostatnim kwartale 2015 r. Rekrutowano i szkolono załogę oraz prowadzono badania rynkowe w zakresie zainteresowania nowymi produktami.

– Sądzimy, że część nowej sprzedaży trafi na rynki zagraniczne, głównie Europy Zachodniej. Sprzedajemy tam nasze produkty zarówno do klientów finalnych, jak i pośrednich, czyli agencji reklamowych i domów mediowych – dodaje Krzysztof Fryc, Prezes Zarządu Labo Print S.A.

[galeria=”1″]

 

***

Labo Print to europejski dostawca cyfrowego druku na bardzo szerokiej gamie podłoży, m.in. winylowych siatkach, banerach, folii, materiałach płaskich, np. pleksi, PCV, aluminium i tekturze, oraz różnego rodzaju tkaninach. Drukarnia oferuje również wiele gotowych produktów w zakresie systemów techniki reklamowej, wykonanych wraz z wydrukami odpowiednimi do tych systemów, m.in. flagi plażowe, nośniki ekspozycyjne (roll-up, systemy ram do ekspozycji poliestrów, ścianki itp.). Klienci mają również możliwość zlecania pełnego wachlarza prac wykończeniowych oraz zakupu akcesoriów i produktów dodatkowych do oferowanych materiałów drukowanych.

W 2015 roku Labo Print rozpoczął działalność w segmencie produkcji opakowań i standów reklamowych z tektury oraz podjął kroki w kierunku rozpoczęcia cyfrowego druku etykiet. Labo Print specjalizuje się w druku opartym o technologię inkjet (druk atramentowy). Spółka systematycznie unowocześnia i rozbudowuje posiadany park maszynowy, opierając się wyłącznie na najnowszych urządzeniach, które kupuje często jako pierwszy podmiot w Polsce. Dzięki temu oferuje szeroki zakres najwyższej jakości druku w technologiach druku solwentowego, UV, termosublimacyjnego i ekologicznego lateksowego.

Labo Print dociera do podmiotów zlokalizowanych na terenie całej Polski oraz na kilku rynkach w Europie Zachodniej. Udział eksportu, głównie do krajów UE, przekracza 80%. Wśród klientów przeważają agencje reklamowe, w portfolio znajduje się również kilka większych podmiotów z innych branż.

JK