Logo

Trade marketing

Kupuj z prędkością światła

Philips Lighting zaprezentował zintegrowany system oświetlenia Indoor Positioning podczas tegorocznej edycji kongresu Poland & CEE Retail Summit. Pozwala on na komunikowanie się sklepu z klientem za pośrednictwem inteligentnego oświetlenia LED, przynosząc korzyści obu stronom.

System wykorzystuje zainstalowane w sklepie inteligentne oświetlenie LED, które za pośrednictwem specjalnej aplikacji umożliwia przekazywanie klientom informacji na ich smartfony. Przekaz dobierany jest na podstawie lokalizacji, w jakiej znajduje się w danym momencie kupujący. W wyniku komunikacji między aplikacją a oświetleniem, klient zyskuje dostęp do informacji i ofert specjalnych w sklepie.

Dzięki zintegrowanemu systemowi oświetlenia Indoor Positioning oraz mobilnej aplikacji, klienci z łatwością mogą odnaleźć produkty, których szukają, wybrać składniki do potraw, które planują przygotować, a nawet otrzymać informacje o rabatach właściwych dla miejsca, w którym aktualnie się znajdują. Dla producentów artykułów sprzedawanych w danym sklepie oznacza to możliwość dotarcia do klienta z informacjami o produkcie bezpośrednio w momencie dokonywania wyboru. Z kolei sieć handlowa uzyskuje strategiczne narzędzie do budowania swojej przewagi konkurencyjnej w oparciu o pozytywne doświadczenie klienta.

Podstawą działania systemu jest transmitowanie danych o lokalizacji przez punkty świetlne poprzez modulację światła (technologia Visible Light Communication), która jest niewidzialna dla ludzkiego oka, ale czytelna dla aparatu smartfona. Po pobraniu aplikacji mobilnej można cieszyć się usługami opartymi na lokalizacji, np. wyszukiwaniem produktów, które mamy na liście zakupów z dokładnością do 30 cm. Przepływ danych odbywa się jednokierunkowo – system oświetleniowy nie gromadzi jakichkolwiek danych osobowych z telefonów.

Dążymy do tego, aby zapewnić naszym partnerom działającym w branży sprzedaży detalicznej innowacyjne rozwiązanie, dzięki któremu będą mogli oferować dodatkowe korzyści swoim klientom. Łącząc siły z liderami w tym sektorze, jesteśmy w stanie zaoferować pełną gamę usług, które w pełni wykorzystują możliwości bazującego na oświetleniu LED systemu pozycjonowania i analityki lokalizacyjnej – mówi Bogdan Rogala, General Manager Philips Lighting CEE.

Firma Philips Lighting, będąca częścią korporacji Royal Philips (NYSE: PHG,AEX: PHIA) zrealizowała pierwszy na Bliskim Wschodzie projekt łączący zintegrowane oświetlenie z pozycjonowaniem wewnątrz pomieszczeń. Sieć handlowa, która aktualnie korzysta z usługi to aswaaq ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, jedna z najbardziej innowacyjnych sieci supermarketów i dzielnicowych centrów handlowych na świecie.

Wykorzystywana przez aswaaq technologia służy do osiągnięcia przewagi nad konkurencją. Dzięki zainstalowaniu opartej na oświetleniu LED technologii pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń w supermarkecie Al Bada’a w Dubaju, aswaaq zużywa o 50% mniej energii na oświetlenie, redukuje koszty konserwacji, a także emisję dwutlenku węgla. Jednocześnie, klienci sieci korzystają z łatwej nawigacji po sklepie oraz z nowych usług na smartfony.

[youtube=”uQw-o6bjrec”]

Podobne rozwiązanie wdrożył hipermarket Carrefour we francuskim mieście Lille. Sklep mieści się na powierzchni 7,8 tys. mkw. Nietrudno sobie wyobrazić, że jedynie stali bywalcy nie mają problemu z odnajdywaniem potrzebnych produktów na półkach, ale i oni nie natkną się na wszystkie promocje, jakie mogłyby ich zainteresować. Philips Indoor Positioning zmienił tę sytuację, dzięki czemu klienci sklepu robią zakupy szybciej i z większą satysfakcją.

KL