Z początkiem maja wystartowała zintegrowana komunikacja marki Prażubr. Nowy lager uwarzony według receptury Browaru Dojlidy Białystok, to hołd jaki podlascy browarnicy złożyli przodkowi Żubra Jedną z nietypowych form zwrócenia uwagi na pradawny charakter marki jest tygodniowa akcja na portalu wykop.pl, która przenosi Internautów w czasy praInternetu.
– Prażubr to niepasteryzowany lager, który powstał na cześć pradawnego przodka żubra białowieskiego, który królował na terenie polski tysiące lat temu. Tym razem, sięga w przeszłość, by przypomnieć nam jak wyglądały początki witryn internetowych. Dla coraz większego grona odbiorców, czasy bez Internetu lub same jego początki są nieznane lub zapomniane. Dzięki Prażubrowi pokazujemy internautom, jak zmieniała się sieć. Akcja zaplanowana na 18-25 maja zabiera użytkowników serwisu wykop.pl w wirtualną podróż w czasie – mówi Tycjan Lewandowski, Brand Director marki Żubr.
Interaktywny baner umieszczony na stronach serwisu wykop.pl pozwala odbiorcom na cofnięcie się do czasów praInternetu. Wygląd serwisu zmieni się na historyczny, począwszy od aktualnego, aż po pierwsze oprawy graficzne portalu. Przesunięcie suwaka do samego końca, spowoduje zniknięcie serwisu i postawi użytkownika, w środku prapuszczy, oko w oko z samym Prażubrem, który żył przed tysiącami lat.
Akcja Prażubra wraz z wykop.pl kieruje na stronę marki: prazubr.pl, na której, można pobrać dodatek do przeglądarki, który pozwala zobaczyć historyczną wersje dowolnej strony internetowej. Wszystko to, dzięki wykorzystaniu mechanizmu Wayback Machine, czyli archiwum dawnych wersji stron internetowych.
Za kreację oraz wykonanie akcji promocyjnej Prażubra odpowiada: Huta 19 im. Joachima Fersengelda oraz Wykop.pl. Za działania Pr odpowiada agencja: Tailor Made Pr.
Odkryj pradawną stronę praInternetu na: www.wykop.pl