„Bezpieczny warsztat.pl” – pod takim hasłem rusza w czerwcu w całej Polsce kampania społeczna. Ambasadorem akcji został Adam Klimek, najpopularniejszy polski mechanik i prowadzący w TVN Turbo program „Samochód marzeń – kup i zrób”, który będzie przekonywał Polaków do serwisowania samochodów w niezależnych warsztatach.
Uświadomienie polskim kierowcom, że mogą bezpiecznie i tanio naprawiać swoje nowe samochody w niezależnych warsztatach bez ryzyka utraty gwarancji, to główny cel kampanii, prowadzonej z inicjatywy Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Zamiennych. Niezależnych stacji serwisowych działa w Polsce ponad 19 tysięcy. Wiele z nich to doskonale wyposażone warsztaty, które jakością usług nie ustępują konkurencji mającej autoryzację producenta.
Pracujący w nich mechanicy korzystają z części niezależnych producentów. Ich produkty muszą spełniać blisko 90 unijnych norm, przez co ich jakość nie odbiega od tych, które montowane są w fabrykach samochodów i w autoryzowanych stacjach. Często są to te same produkty, tyle tylko, że w innych opakowaniach.
Na potrzeby akcji przygotowano spoty radiowe oraz reklamy, które będą prezentowane na billboardach i autobusach.
Działania w Internecie będą koncentrować się na portalach tematycznych oraz na Facebooku i YouTube, gdzie Adam Klimek w autorskich klipach będzie dzielił się swoją wiedzą i podpowiadał, jak dobierać części zamienne.
Kierowcy będą mogli także skorzystać ze specjalnie stworzonej wyszukiwarki godnych zaufania warsztatów, a na stronie www.bezpiecznywarsztat.pl znajdą m.in. unijne regulacje prawne, dzięki którym mogą naprawiać swoje samochody poza siecią autoryzowanych serwisów.
Działania PR będą polegały przede wszystkim na intensywnej współpracy z czasopismami i portalami z branży motoryzacyjnej.
Kampanię, zarówno w obszarze kreacji, jak i obsługi mediowej, przygotowuje i realizuje RITF advnet Polska, a szefami projektu są Justyna Kiewicz i Jakub Wlazło.
Czas trwania kampanii: czerwiec i lipiec 2016 r.
Zasięg: cała Polska
JK