Grand Prix otrzymała praca Remember (FCB Warsaw) Reklamodawcą Roku został McDonald’s, Agencją Roku ogłoszono DDB&tribal, Papaya Films Domem Produkcyjnym Roku, Televisor z tytułem Studio Postprodukcyjne Roku.
24 maja podczas uroczystej gali Konkursu KTR wręczono ogółem 181 nagród, w tym 33 złote, 62 srebrnych i 86 brązowych. Najwięcej nagród przyznano w kategoriach Digital & Mobile (32), Warsztat Audio/Video (29), Design (22), Active Advertising (21), Media (19). 1097 zgłoszeń było oceniane przez 108-osobowe jury pod przewodnictwem Rodrigo Sobral, Integrated Executive Creative Director R/GA London.
– Dużo złota, dużo srebra i dużo brązu, i bardzo dobrze! Od lat nie mieliśmy tylu ciekawych prac w konkursie! Mamy też Grand Prix i Nagrodę Członków KTR, które wspaniale się uzupełniają, pokazując oryginalność i kreatywność w kompletnie różnych sferach komunikacji. To był dobry rok, ten 2015! – komentuje Przemek Bogdanowicz, przewodniczący Zarządu Klubu Twórców Reklamy.
Grand Prix KTR otrzymała praca Remember. Agencja FCB Warsaw razem z Muzeum Auschwitz stworzyła i rozesłała do dziennikarzy na całym świecie aplikację „Remember” współpracującą z najpopularniejszymi edytorami tekstów, która wychwytuje sformułowanie „polskie obozy śmierci”, podkreśla je jako błąd i sugeruje poprawne określenie.
– Remember to genialny pomysł w swojej prostocie, uderzający dokładnie w miejsce, w którym powstaje przekłamanie – w tekst. Pomysł, który ma szansę pomóc w nierównej walce z ludzką skłonnością do uproszczeń i do myślenia na skróty – ocenia Maciej Waligóra, przewodniczący kategorii PR&Event, w której m.in. praca otrzymała złoto.
Trzeci rok z rzędu Agencją Roku zostało DDB&tribal. Reklamodawcą roku został McDonald’s, który poza złotym mieczem KTR otrzymał również tygodniową akredytację na Festiwal Cannes Lions, ufundowaną przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Papaya Films otrzymało tytuł Domu Produkcyjnego Roku, a Televisor – Studia Posprodukcyjnego Roku
Ranking agencji w konkursie KTR 2016:
DDB&tribal – 73,5
Walk – 34,5
Grey Group – 28
Saatchi&Saatchi / Interactive Solutions – 26
FCB Warsaw – 23,5
Podobnie jak w zeszłych latach członkowie Klubu Twórców Reklamy, w głosowaniu online oceniali prace zgłoszone w kategorii Kampania, przyznając nagrodę KTR. W tym roku nagrodzona została kampania Starsi Panowie przygotowana przez agencję Brasil dla Netii.
Podczas gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives. Spośród 192 teamów nagrodę, wyjazd na światowe finały podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions, zdobyło 7 zespołów.
W kategorii Design, której partnerem jest Grupa Żywiec, wygrali Bartosz Włodarczyk i Bartłomiej Walczuk z 180heartbeats + JUNG v. MATT.
W kategorii Print, w której partnerem jest m. st. Warszawa, wygrali Janina Szwykowska i Michał Rudek z Grey Group.
W kategorii Film, której partnerem jest Kuchnia Czerwony Rower, wygrali Tomasz Misiukiewicz i Piotr Szkałuba z VML.
W kategorii Cyber, której partnerem jest Lotto, wygrali Barbara Niedziela i Radosław Smorga z Lemon Sky J. Walter Thompson Poland.
W kategorii PR partnerem jest Grupa Żywiec, zwyciężyli Jakub Sagan i Joanna Szwilling z K2.
W kategorii Media, której partnerem był serwis Co Jest Grane 24, a wygrali Piotr Fortuna i Marta Kierszka z ZenithOptimedia Group.
W kategorii Clients, partnerem była Szlachetna Paczka, zwyciężyli Katarzyna Wierzchowska i Igor Zajda z Grupa Żywiec.
Wszystkie nagrodzone prace w polskim konkursie reklamy KTR 2016 można obejrzeć na stronie www.ktr.org.pl
Poniżej znajdują się inki do prac, które otrzymały Złoto i Grand Prix:
Partnerzy konkursu: Apollo Music, Grupa Żywiec, Miasto Warszawa, Lotto, Szlachetna Paczka, Kuchnia Czerwony Rower, Vice
Audytor konkursu: Firma Prawnicza LSW
Współpraca: PJATK, Photogenica
Patroni Medialni: Label Magazine, Wirtualnemedia.pl
JK