Logo

Trade marketing

Sono Idoni: komunikacja wizualna w przestrzeni salonu w Starym Browarze

SONO IDONI to pierwszy w Polsce multibrand z włoskimi markami, którego salony znajdują się w poznańskim Starym Browarze oraz w Centrum Handlowym Silesia w Katowicach. Nazwa Salonu SONO IDONI, nawiązuje do włoskiego przysłowia i w wolnym tłumaczeniu oznacza „jestem dopasowany” – w domyśle: dobrze skrojony.

Case study:

Salon ma być miejscem nie tylko dla miłośników włoskiej mody, lecz także ludzi ceniących piękno, oryginalne wzornictwo oraz wysoką jakość materiałów. Celem jest tworzenie włoskiego klimatu, charakterystycznego dla stolicy mody – Mediolanu. Komunikacja wizualna oraz działania marketingowe mają wspierać to zamierzenie, budując wizerunek miejsca odpowiadającego potrzebom najbardziej wymagających klientów.

Podejmowane działania:

Aranżacja sklepu

Salon zaaranżowany został według koncepcji cornerów, która polega na ekspozycji kilku marek, z których każda ma własną przestrzeń, będącą odzwierciedleniem jej niepowtarzalnego stylu. Poszczególne cornery tworzą spójną całość, dzięki zastosowaniu elementów identyfikacji wizualnej SONO IDONI. We wnętrzach salonów przeważa klasyka, a minimalistyczne standy oraz tabliczki z nazwami marek utrzymane w czerni i bieli, pomagają zorientować się w układzie przestrzeni. Stonowana kolorystyka oraz eleganckie detale, przekładają się na komfort klientów.

Visual Merchandising

Projekt nośników identyfikacji wizualnej oraz aranżacje witryn salonu powierzone zostały firmie Advertis, która specjalizuje się w projektowaniu oraz wykonawstwie wysokiej jakości elementów komunikacji wizualnej polskich i światowych marek. Aranżacje witryn dopasowywane są zarówno do klimatu sieci SONO IDONI, jak i do stylu aktualnej kolekcji oraz specyfiki danej lokalizacji (Stary Browar w Poznaniu i Silesia City Center w Katowicach). Uwagę odwiedzających przykuwają podświetlane portale o fakturze nawiązującej do szlachetnego onyksu, zestawione z drewnem, którym pokryte zostały ściany przy wejściu do salonu. Minimalistyczne logo salonu wyeksponowane zostało w postaci bryły pokrytej czarną tkaniną  z iluminowanymi,  białymi literami, dzięki czemu doskonale widoczne jest również z poziomu niższego piętra. Jesienią witryny zdobiła klimatyczna kompozycja z drewna, wrzosów i kasztanów. Wraz z wiosenną kolekcją do SONO IDONI zawitały natomiast intensywne kolory i egzotyka. W witrynach pojawia się wyrazisty motyw kompozycji z egzotycznych liści – dominujący trend na nadchodzący sezon. Ciekawym elementem projektu są rozwiązania niejako „ożywiające” manekiny umieszczone za szybą witryn. Specjalnie zaprojektowane obrotowe podesty umożliwią zaprezentowanie ubrań w pełnej krasie. To przełamanie statycznej formy ekspozycji z jaką kojarzą się witryny sklepowe.

Obsługa klienta

W dokonywaniu zakupów klientom pomaga zespół wykwalifikowanych stylistów, którzy służą radą oraz udzielają informacji na temat każdej z marek. W trosce o najwyższą jakość obsługi wprowadzono usługi takie jak: Su Misura – szycia na zamówienie czy też, tak zwane pogotowie biznesowe  – kompleksowa oferta zakupów dla osób będących w podróży służbowej, z dostawą do hotelu.

Do pakowania odzieży, używane są papierowe torby w trzech rozmiarach z nadrukowanym logiem oraz dedykowany papier pakowny. Salon SONO IDONI słynie także z serwowania  włoskiej kawy z oryginalnymi ciasteczkami cantucci, które dopełniają atmosferę zakupów charakterystyczną dla stolicy mody.

Efekty

Sieć salonów SONO IDONI otrzymała nagrodę Retail Marketing Awards 2016. Nagroda przyznawana jest przez firmę Promedia najlepszemu sklepowi na polskim rynku. Celem konkursu jest promocja najlepszych praktyk marketingowych w handlu detalicznym.W konkursie oceniane były działania promocyjne, obsługa klienta, asortyment oraz visual merchandising. Salon SONO IDONI w Starym Browarze został doceniony za innowacyjne działania marketingowe, spójną komunikację i jasno zdefiniowaną filozofię marki. Otrzymanie nagrody głównej Retail Marketing Award to duży sukces, tym bardziej, że sieć Sono Idoni obecna jest na polskim rynku od niedawna. Uroczyste otwarcie pierwszego salonu miało miejsce we wrześniu 2015 roku

 [galeria=”1″]

 

 JK