Logo

Trade marketing

Flaga sektorówka od Sico Polska znów w akcji!

Flaga sektorówka, wyprodukowana przez OPINION przy wsparciu SICO Polska znów w akcji. Biało-czerwona pojedzie na mecz z Portugalią.

W niedzielę otrzymano oficjalnie zgodę UEFA na uhonorowanie meczu poprzez rozciągnięcie biało – czerwonej flagi sektorówki  na trybunie piłkarskiej. Flaga wyrusza samochodem do Francji we wtorek. Zgoda europejskiej federacji byłaby niemożliwa bez wsparcia ze strony PZPN.

– Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu pracowników związku. Wszystko poszło sprawnie i szybko, co – biorąc pod uwagę złożoną sytuację we Francji – wymagało na pewno wielu uzgodnień związanych z kwestiami bezpieczeństwa – powiedział dla PAP Lucjan Jaszcz, dyrektor ds. strategii z Opinion Strefa Druku w Gliwicach, która wykonała wraz z SICO Polska w 2012 roku „sektorówkę”.

Od 2012 roku flaga sektorowa brała udział w wielu wydarzeniach – zawsze tam, gdzie zgodnie z intencją  fundatorów i pomysłodawców  –  pozytywne emocje i dobry duch był obecny. W tym czasie flaga pokonała ponad 8000 kilometrów będąc świadkiem słynnego meczu „na wodzie” z Anglią  na stadionie narodowym, Igrzysk Polonijnych w Kielcach, czy też odwiedzając Monte Casino.

Ponieważ była już nieco zabrudzona, wymagała odświeżenia. Została pocięta na osiem kawałków, zszyta i zawisła na katowickim Spodku podczas wtorkowego spotkania biało-czerwonych z Ukrainą (1:0).

Cztery lata temu „sektorówka” powstawała przez 48 godzin w cyfrowej drukarni wielkoformatowej w Gliwicach. Pracowało przy tym bezpośrednio ok. 30 osób. Uszyto ją z kilkunastu pasów poliestrowego materiału o szerokości trzech metrów. Zastosowany poliester ma specjalne atesty niepalności i bezpieczeństwa. Poszczególne pasy – ze względu na dużą powierzchnię – zostały połączone techniką podwójnego szwu. Koszt produkcji flagi wyniósł ok. 45 tys. zł.

[galeria=”1″]

Historia powstania flagi 

Pomysł i inicjatywa wyszły od red. Tomasza Zimocha (Polskie Radio), który po meczu Polska-Rosja, w trakcie którego rosyjscy kibice rozpostarli gigantyczną flagę, zaapelował o uszycie dużej polskiej flagi na mecze EURO2012. W tak krótkim czasie nie było jednak możliwe uszycie flagi przez zwykłą szwalnię (krótki termin i brak atestowanego materiału).

Pomysł wsparł organizacyjnie Pan Aleksander Goldschneider współwłaściciel, członek zarządu firmy Sico Polska, który skoordynował działania i zaprosił do współpracy gliwicką drukarnię wielkoformatową OPINION Strefa Druku, która w ekspresowym tempie 48 godzin wyprodukowała flagę.

Flaga po raz pierwszy pojawiła się na stadionie we Wrocławiu 16 czerwca 2012 roku, w czasie meczu Polska – Czechy. Przysłoniła wtedy cały sektor zajmowany przez polskich kibiców robiąc na wszystkich ogromne wrażenie. Jednak już jej wydruk wzbudził nie małe emocje – flaga znalazła się na czołówkach gazet oraz w najważniejszych serwisach informacyjnych nie tylko w Polsce, ale i zagranicą. Firmę odwiedzały liczne redakcje, które na żywo relacjonowały druk flagi, a później także jej transport i rozkładanie.

Po odpadnięciu naszej reprezentacji z rozgrywek, flaga pojawiła się na arenach Euro raz jeszcze – 28 czerwca 2012 roku, w czasie półfinałowego meczu Niemcy – Włochy, zaprezentowana została ponownie razem z błyskawicznie wydrukowanym, liczącym 150 m2 banerem. To odpowiedź na kolejną inicjatywę red. Zimocha, który w ten symboliczny sposób chciał w imieniu polskich kibiców podziękować wszystkim gościom przybyłym do Polski na rozgrywane w naszym kraju mecze Euro.

Fundatorami flagi są firmy: 

Dane techniczne flagi:

wysokość: 30 m; szerokość: 52 m; powierzchnia: 1560 m²; waga ok. 200 kg; ponad 2  km szwów;  materiał: tkanina poliestrowa o gramaturze 117g/m², przeznaczona do produkcji flag, posiada atest niepalności wymagany przez UEFA.

Flaga (jej czerwona część) została wydrukowana  w formie 17 pasów (tzw. brytów), a następnie zszyta z częścią białą, która również składa się 17 uprzednio zszytych pasów. 

KL