Na rodzinnych opakowaniach Coca-Cola oraz Coca-Cola Zero o pojemnościach 1,5 l i 2 l umieszczona została specjalna etykieta z przestrzenią, którą konsumenci mogą wykorzystać jako zaproszenie dla najbliższych na wspólny posiłek lub grill. Poprzez etykiety marka daje konsumentom narzędzie do kreatywnej zabawy w duchu przesłania, że „Razem smakuje lepiej”. W ramach prowadzonej komunikacji Coca-Cola przypomina konsumentom o wartości wspólnie spędzonego czasu z najbliższymi.
– W ramach akcji „Razem smakuje lepiej” postanowiliśmy pomóc konsumentom w zebraniu bliskich przy stole, czy grillu. Wierzymy, że wystarczy niewiele, aby móc spotkać się z najbliższymi, a zaproszenie na posiłek nie musi wiązać się wyłącznie z uroczystymi okazjami. Tak pojawił się pomysł na specjalne etykiety, które każdy z nas może wypełnić w osobisty sposób i tym samym zorganizować codzienne spotkanie najbliższym, ciesząc się smakiem orzeźwiającej Coca-Cola – tłumaczy Barbara Niemczuk, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services.
Butelki Coca-Cola Original oraz Coca-Cola Zero ze specjalnymi etykietami w opakowaniach 1,5 l i 2 l są dostępne w sprzedaży od pierwszych dni lipca do końca października. Ich projekt umożliwia konsumentom dopisanie flamastrem własnego tekstu do zdania „Zapraszam na wspólny posiłek” oraz odznaczenie właściwej kategorii posiłku, na który chcemy zaprosić rodzinę lub przyjaciół; obiadu albo grilla.
Etykiety stały się także inspiracją do konkursu konsumenckiego. Każdy, kto zakupi limitowaną butelkę Coca-Cola, napisze swoją dedykację na butelce, zrobi zdjęcie i opublikuje je z #RazemSmakujeLepiej na swoim kanale Instagram lub pod konkursowym postem marki Coca-Cola na profilu Facebook, ma szansę zdobyć atrakcyjne nagrody od marki. Przez 8 tygodni (od 20.07. do 03.08.) Coca-Cola nagrodzi najlepsze zdjęcia atrakcyjnymi zestawami, w tym: grillami, akcesoriami grillowymi, koszami piknikowymi oraz lodówkami turystycznymi wypełnionymi orzeźwiającą Coca-Cola.
Specjalne opakowania Coca-Cola są częścią całorocznej strategii marketingowej marki „Razem smakuje lepiej”. Ich wprowadzeniu na rynek towarzyszy kampania digital, publikacje w wybranych tytułach prasy kobiecej, działania PR, aktywności w blogosferze oraz w mediach społecznościowych i punktach sprzedaży.
Za projekt opakowania odpowiadają agencje McCann, Fortis i Schawk, kreację materiałów video przygotował McCann Worldgroup. Kreacją i obsługą kampanii digitalowej zajmuje się SMG Liquid Thread. Za strategię, planowanie i zakup mediów online odpowiada dom mediowy MediaCom. Działania PR prowadzi agencja Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants. Kreację materiałów POP przygotowała agencja Fortis.
JK