W ramach akcji #ZASZYLDOWANI, organizowanej przez firmę Adver Media, radomscy przedsiębiorcy będą mieli szansę na odmianę swoich siedzib i wymianę starego szyldu na nowy. Wystarczy, że zgłoszą się do konkursu i zdobędą poparcie społeczności mieszkańców Radomia.
Zjawisko „szyldozy”, czyli chaosu reklamowego i zaśmiecających przestrzeń publiczną reklam, umieszczanych bez koncepcji na budynkach, źle zaprojektowanych, stłoczonych blisko siebie, blaknących na słońcu – to zmora współczesnych polskich miast. Czy takie szyldy rzeczywiście pomagają zwiększyć zainteresowanie? Czy rzeczywiście coś sprzedają? A może warto szukać nowych, skupionych na większej wartości estetycznej, dopasowanych do kontekstu budynku i ulicy form reklamowych?
– Zainspirowani podobnymi akcjami, które obywały się min. w Gdyni i w Lublinie, chcemy przez nasz konkurs wyrazić zaniepokojenie kondycją reklamy zewnętrznej w Radomiu i w całej Polsce; wywołać dyskusję, czy takich reklam chcemy w naszych miastach. Niektóre radomskie szyldy pamiętają jeszcze lata 90’ i bardziej już szpecą, niż przyciągają klienta. Ale i wśród nowszych znajdziemy wiele takich, które nie odznaczają się ani dobrym projektem, ani dostosowaną do warunków technologią produkcji. Są często wykonane „po kosztach”, nieekologicznie… i po prostu są brzydkie – opowiada Mateusz Kwiecień, współwłaściciel Adver Media.
Właściciele niewielkich firm, sklepików czy punktów usługowych mogą liczyć na atrakcyjną zmianę, w dodatku bezpłatnie. Adver Media, producent form reklamowych i szyldów, wymieni wybrany przez mieszkańców Radomia szyld na nowy. Uwzględni zarówno kontekst, jak i stosowaną przez daną firmę identyfikację wizualną. Do konkursu mogą się zgłosić tylko właściciele firm i sklepów, ale głosować może już każdy. Te głosy będą dla organizatorów ważną wskazówką, gdzie wymiana jest najbardziej pożądana.
Konkurs rozpoczął się 8 sierpnia. Zgłoszenia – zarówno drogą elektroniczną, jak i za pośrednictwem poczty – przyjmowane będą do 31 sierpnia. Kolejnych 11 dni organizator przeznacza już tylko na głosowanie, które odbędzie się z pomocą sieci społecznościowej Facebook. Wyniki konkursu i zwycięzcę, który otrzyma nowy szyld, poznamy w połowie września.
Więcej informacji o akcji można znaleźć:
www.advermedia.pl/zaszyldowani
JK