Logo

Trade marketing

Pilsweizer z piwem Czechosłowackim z etykietą w stylu retro

Browar Pilsweizer z Grybowa wprowadza na rynek nową propozycję dla piwnych smakoszy – Czechosłowackie należące do kategorii pils. Piwo właśnie trafia do dystrybucji. Jego etykieta nawiązuje do złotej ery czechosłowackiego piwa, czyli międzywojennych lat  Pierwszej Republiki Czechosłowackiej (1918 – 1938).

Czechosłowackie trafi do sklepów i hurtowni w całym kraju w najbliższych tygodniach. Jest to jasne piwo dolnej fermentacji, typu pils, nawiązujące smakiem do „kultowego” piwa Pilsner Urquell, które było pierwszym masowo produkowanym piwem tzw. dolnej fermentacji (fermentowane w niskich temperaturach) na świecie i powstawało w miejskim browarze w Pilznie założonym w 1842 r. To właśnie od nazwy tej miejscowości wzięła nazwę cała katergoria piw typu pils.

– Pilsner Urquell, jako największa czeska klasyka, jest tu dla nas pewną inspiracją, natomiast  zależało nam na stworzeniu piwa podobnego w aromacie i goryczce, ale nieco mocniejszego, takiego, które w smaku będzie gdzieś pomiędzy Pilsner Urquell i Budweiser Budvar. Jestem Słowakiem, mój ojciec  – prezes browaru Pilsweizer – jest Czechem. W naturalny sposób mamy sentyment do czasów, gdy kraje te były połączone, a piwo czechosłowackie było niemal synonimem piwa najlepszego na świecie. Od dawna też zauważam, że gdy rozmawiamy z Polakami o piwie, prędzej czy później rozmowa schodzi  na temat piw czeskich i słowackich, które cieszą się w Polsce dużą estymą. Większość Polaków ma jakieś swoje ulubione piwa z tych krajów i docenia bogate tradycje czechosłowackiego browarnictwa. Z tych wszystkich obserwacji narodził się, zrealizowany właśnie, pomysł na piwo Czechosłowackie – mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu oraz współwłaściciel Browaru Pilsweizer.

Jak przystało na piwo o marce Czechosłowackie, powstaje ono ze słowackiego słodu pilzneńskiego i czeskiego chmielu  Żatecky Polorany Ćervenak.

Etykieta nawiązuje kolorystyką i motywami do międzywojennych lat Pierwszej Republiki Czechosłowackiej (1918-1938), złotej ery czechosłowackiego browarnictwa, w której piwa czechosłowackie biły rekordy popularności na świecie.

Zawartość ekstraktu piwa Czechosłowackiego to 12°Blg, alkohol objętościowo do 5,2%, sugerowana cena detaliczna nowego piwa wyniesie ok. 4,70 zł.

Piwo Czechosłowackie trafia właśnie do dystrybucji ogólnopolskiej. Browar Pilsweizer współpracuje z hurtowniami, sklepami i pubami w całej Polsce.

Czechosłowackie to druga nowość z Browaru Pilsweizer trafiająca na rynek krajowy w 2016 roku. Wcześniej do ogólnopolskiej dystrybucji trafiło piwo Andy’s ESB, pierwsze piwo górnej fermentacji produkowane w browarze. Pilsweizer  regularnie wprowadza nowości na polski rynek. W 2015 r. były to m.in.: Femme Fatale (piwo dolnej fermentacji z kawowym smakiem) oraz seria jasnych piw lokalnych, dedykowanych poszczególnym miejscowościom górskim: Zakopiańczyk, Piwniczańskie, Sądeckie i Zakopiańczyk Miód Malina.

Browar Pilsweizer jest bezpośrednim kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej obok Grybowa browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka. Jest obecnie jedynym browarem regionalnym w Małopolsce i na Podkarpaciu.

www.pilsweizer.com   

JK