Logo

Marketing MIX

Murale Good Looking Studio częścią działań promocyjnych targów SuisseEMEX

Obecnie coraz częściej można zauważyć ciekawe i niestandardowe działania promocyjne podejmowanie przez organizatorów biznesowych eventów. W ostatnich dniach sierpnia w Zurichu odbywały się międzynarodowe targi i kongres SuisseEMEX. Jest to jedno z największych tego typu wydarzeń w Europie. Polska firma Good Looking Studio i jej prace zostały włączone w działania promocyjne eventu, a także stały się jedną z atrakcji w trakcie jego trwania.

Targi i kongres SuisseEMEX odbywają się w Szwajcarii od lat. Wydarzenie to jest świętem marketingu 360, podczas którego można wysłuchać prelekcji kilkudziesięciu ekspertów i zobaczyć kilkanaście tysięcy stoisk firm z branży reklamowej. Popularność tego wydarzenia nieustannie rośnie i w miarę rozwoju impreza rozrosła się do czterech hal reprezentujących cztery filary współczesnego marketingu: Word of Communication, Word of Promotion, Word of Event&LifeCom oraz World of Digital Business.

W tym roku targi SuisseEMEX świętowały 10. rocznicę. Organizatorzy szukali nieszablonowego sposobu promocji. Zależało im na działaniach podkreślających bogatą historię, ale także prezentujących świeże oblicze marki wyznaczającej trendy w branży. Tym samym nawiązana została współpraca z polską firmą Good Looking Studio, która jako największa w Europie specjalizuje się w ręcznie malowanej reklamie i muralach, ale także z powodzeniem łączy działania offline i online.

– Good Looking Studio było odpowiedzialne za koncepcję, projekty i wykonanie elementów offline i online kampanii wizerunkowej SuisseEMEX 2016. Kampania została przeprowadzona od lutego do sierpnia 2016. W międzyczasie pojawiały się informacje o kulisach jubileuszowego roku w Szwajcarskiej prasie branżowej – tak o istocie współpracy – mówi Anna Socik, Chief Strategy Officer w Good Looking Studio.

W ramach pierwszej części kampanii Good Looking Studio przygotowało 7 płócien obrazujących poszczególne światy marketingu (hale) i jego wybrane elementy takie jak Business Speed Networking czy Future Lab.

Każda z czterech hal ma swoje własne logo w innym kolorze. Dla każdej zaprojektowano 1-2 płótna w wybranej kolorystyce i stylistyce. Tym samym podkreślono ich odrębny charakter i bogatą ofertę targów. Hala World of Communication to dwa płótna zaprojektowane w niebieskiej kolorystyce z liniową stylistyką obrazu. World of Promotion to ilustracja w zieleni, rysowana odręcznie. Natomiast World of Event&LiveCom to dwie ilustracje w fioletach, w stylistyce posteru. World of Digital Business bazuje na energetycznych pomarańczach oraz fotorealistycznych obrazach i typografii.

Prace nad projektowaniem i realizacją tych materiałów zostały włączone w szerszy proces promocji i komunikacji eventu. Przygotowaniu każdego płótna towarzyszyło nagranie video, które następnie wykorzystane zostało w charakterze materiału pokazującego potencjał targów i zakres poszczególnych obszarów marketingu. Tym samym płótna z elementu dekoracyjno-informacyjnego na miejscu eventu stanowiły także pierwiastek ciekawego contentu przybliżającego możliwości targów.

Pierwszy film został pokazany blisko 200 uczestnikom inauguracji tegorocznych targów, która miała miejsce w lutym 2016 roku. Pozostałe filmy trafiały do odbiorców w kolejnych miesiącach razem z newsletterem. Na koniec płótna zostały przewiezione na targi, gdzie zostały powieszone na ręcznie malowanej ścianie.

[youtube=”jbaQ-6-KISk”]

JK