Dnia 3 października w siedzibie ZFPR została ogłoszona lista wszystkich nominowanych projektów do II etapu Konkursu Złote Spinacze 2016. Jury wybrało projekty, które otrzymały nominację do finału w 27 kategoriach konkursowych Złotych Spinaczy 2016. Zwycięzców poznamy 2 grudnia br. podczas uroczystej Gali, która odbędzie się w hotelu Westin w Warszawie.
W tym roku po raz pierwszy jurorzy będą przyznawać nominowanym pracom statuetki w trzech kolorach: złotym, srebrnym i brązowym. W Kategoriach głównych i sektorowych zostanie przyznany Złoty, Srebrny i Brązowy Spinacz – jury może przyznać więcej, niż jedną statuetkę Brązową lub Srebrną, ale tylko jedną Złotą. W kategoriach specjalnych zostaną przyznane tylko Złote Spinacze.
Audytorem konkursu, czuwającym nad prawidłowym przebiegiem konkursu jest firma doradcza KPMG.
Lista wszystkich nominowanych projektów przedstawia się następująco:
Kategorie główne:
1. PR korporacyjny
• „Świeć się z Energą” – Grupa Energa, Q&A Communications
• „Kompleksowa obsługa korporacyjna procesu przejęcia TVN SA przez Scripps Networks Interactive” – MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
• „Zawsze ciekawi. Ojciec i syn – Discovery świętuje z widzami swoje 30-lecie” – Discovery Polska, Publicis Consultants Poland, Tlumtlum
2. PR produktu
• „Skarb Nathana Drake’a” – MSLGROUP
• „Spotkajmy się SAMi – aplikacja, która przywróciła spotkaniom z przyjaciółmi ich prawdziwy sens” – Havas PR Warsaw, Samsung Electronics Polska
• „Jedno życzenie Pampers i UNICEF” – Partner of Promotion
3. Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa
• „Czystsze powietrze dla wrocławian – budowa akceptacji dla inwestycji spółki Kogeneracja” – Komunikacja Plus, Kogeneracja SA
• „Polacy wreszcie mają własną markę motoryzacyjną, z której mogą być dumni: Arrinerę Hussarya!” – LoveBrands Relations
• „Kompleksowa obsługa korporacyjna procesu przejęcia TVN SA przez Scripps Networks Interactive” – MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
4. Kampania społeczna
• „Szlachetny Projekt Filmowy” – Stowarzyszenie WIOSNA, Biuro Podróży Reklamy
• „HIVokryzja – Wyleczmy się” – Fundacja Studio Psychologii Zdrowia, Planet PR
• „Nie chcę być strażakiem!” – WALK, Fundacja Integracja
5. Komunikacja wewnętrzna
• „Kampania „Focus on Success” opracowana dla Novo Nordisk” – Grayling Poland, Novo Nordisk
• „10 tysięcy pracowników, 10 tysięcy projektów, klientów” – Castorama Polska, Made in PR
• „IQ = Innovation & Quality” – Deutsche Bank Polska
6. Event komercyjny
• „H&M Królestwo” – Endorfina Events, H&M
• „Podaruj radość”, czyli Świąteczna Trasa Ciężarówek Coca-Cola” – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Coca-Cola Poland Services
• „Podaruj Słońce – Owocowa Strona Żywiec Zdrój” – Żywiec Zdrój, Garden of Words
7. Event społeczny
• „Warszawski Weekend Księgarń Kameralnych” – Miasto Stołeczne Warszawa
• „7 miliardów Innych” – Pan Pikto, Belleville
• „Event społeczny pn. Daj się oświecić” – PGE Obrót, ElPadre
8. Launch nowego produktu, usługi lub firmy
• „Droga do mistrzostwa” – BMW Group Polska, Havas PR Warsaw
• „Ardor Auctions – Pierwszy w Polsce Dom Aukcyjny Motoryzacji Klasycznej” – Public Dialog, Ardor Auctions
9. Corporate Social Responsibility (CSR)
• „ADAMED SmartUP” – Fundacja Grupy Adamed, Walk
• “Od Kodeksu etyki do komiksu o etyce. Komunikacja filarem Programu etycznego Grupy Kapitałowej LOTOS.” – Martis CONSULTING, Grupa LOTOS
• „8. edycja programu „Po Stronie Natury” – Żywiec Zdrój, Garden of Words
10. Social media
• „Kuchnia Dantego przedstawia: Malma, ekspert włoskiej kuchni” – MSLGROUP
• „Reebok “poluje” na mikroinfluencerów” – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
• „#12ZAWODNIK” – Bank Zachodni WBK
11. Business-to-Business PR
• „Program Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK (PRE)” – Bank Zachodni WBK
• „Starcie Szlifierzy, czyli jak wśród partnerów biznesowych budować rozpoznawalność unikatowego produktu z branży przemysłowej.” – Havas PR Warsaw, 3M Poland
• „The Venture” – MSLGROUP
12. PR finansowy i relacje inwestorskie
• „Biomed-Lublin: pokonać fatum „polskiej krwi” – Lighthouse Consultants
• „Kompleksowa obsługa korporacyjna procesu przejęcia TVN SA przez Scripps Networks Interactive” – MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
• „Niech Twoje pieniądze pracują tak ciężko jak Ty!” – Deutsche Bank Polska
13. Media Relations
• „Weekend Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016” – Komunikacja Plus, Biuro Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016
• „Dinner In The Sky z twórcami kultowej gry „Wiedźmin” podczas 9. Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie” – Krakowskie Biuro Festiwalowe
• „Ardor Auctions – Pierwszy w Polsce Dom Aukcyjny Motoryzacji Klasycznej” – Public Dialog, Ardor Auctions
14. Employer Branding
• „Od newcomera do lidera – budowa pozycji polskiego oddziału Luxoft” – LINKLEADERS, LUXOFT POLAND
• „Poczuj miętę do Capgemini” – Capgemini Polska, MJCC
• „Program Laboratorium Kariery Polpharma” – Polpharma
15. Content Marketing
• „Kuchnia Spotkań IKEA” – IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2 Internet, Blue Ivy
• „Sztuka Składania Historii powered by Intel” – Monday PR, Intel Polska
• „By me” – Porta KMI Poland, Alert Media Communications
16. Custom Publishing
• „Biromaniak. Magazyn pracowników Grupy Żywiec” – Grupa Żywiec
• „Akademia Roca – Łazienka dostępna” – Agencja Solski BM, Roca Polska, Studio Fabric
• „Serwis specjalny 90-lecia powstania Lasów Państwowych” – Publicon PR
Kategorie sektorowe:
1. Technologia, IT, telekomunikacja
• „Spotkajmy się SAMi – aplikacja, która przywróciła spotkaniom z przyjaciółmi ich prawdziwy sens” – Havas PR Warsaw, Samsung Electronics Polska
• „Sztuka Składania Historii powered by Intel” – Monday PR, Intel Polska
• „Głowa do góry!” – Publicon PR
2. Finanse
• „Program Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK (PRE)” – Bank Zachodni WBK
• „IQ = Innovation & Quality” – Deutsche Bank Polska
• “#12ZAWODNIK” – Bank Zachodni WBK
3. Sektor spożywczy
• „Przyjaciółka z Kalifornii” – People PR, California Prune Board
• „Wargorr w Wedlu” – 24/7Communication
• „Podaruj radość”, czyli Świąteczna Trasa Ciężarówek Coca-Cola” – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Coca-Cola Poland
4. Kultura i Media
• „Weekend Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016” – Komunikacja Plus, Biuro Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016
• „Young Arts Festival” – Fundacja Young Arts
• “Kompleksowa obsługa korporacyjna procesu przejęcia TVN SA przez Scripps Networks Interactive” – MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
5. Medycyna i Zdrowie
• „HIVokryzja – Wyleczmy się” – Fundacja Studio Psychologii Zdrowia, Planet PR
• „Atopowi Bohaterowie” – Havas PR
• „Suchość pochwy – problem powszechny i temat tabu” – Profile
6. Sport, turystyka, rekreacja
• „Reebok – Be More Human” – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
• “Fit Forum, czyli jak Reebok odkrywa potencjał i siłę trenerów fitness – inauguracja i wdrożenie programu ambasadorskiego Reebok” – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
• „Reebok “poluje” na mikroinfluencerów” – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
7. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
• „Kuchnia Spotkań IKEA” – IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2 Internet, Blue Ivy
• “.KTW – niespodzianka pod „Spodkiem” – Imago Public Relations
• „10 tysięcy pracowników, 10 tysięcy projektów, klientów” – Castorama Polska, Made in PR
8. Przemysł, motoryzacja, transport, logistyka
• „Starcie Szlifierzy, czyli jak wśród partnerów biznesowych budować rozpoznawalność unikatowego produktu z branży przemysłowej.” – Havas PR Warsaw, 3M Poland
• „Przewozy Regionalne największym przewoźnikiem podczas Światowych Dni Młodzieży” – Komunikacja Plus, Przewozy Regionalne
• „Czystsze powietrze dla wrocławian – budowa akceptacji dla inwestycji spółki Kogeneracja” – Komunikacja Plus, Kogeneracja SA
9. NGO i Sektor publiczny
• „Znani Zaginieni” – Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Posterscope Polska
• „Open a door to Israel” – Partner of Promotion, Ambasada Izraela
• “TworzyMY atmosferę” – Ministerstwo Środowiska, Profile, .bringMore advertising
Kategorie specjalne:
1. Kreatywność
• „Nie chcę być strażakiem!” – WALK, Fundacja Integracja
• „Kuchnia Spotkań IKEA” – IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2 Internet, Blue Ivy
• “ADAMED SmartUP” – Fundacja Grupy Adamed, Walk
2. Efektywność
• „Podwórko NIVEA” – MSLGROUP
• „Znani Zaginieni” – Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Posterscope Polska
• „Przyjaciółka z Kalifornii” – People PR, California Prune Board
Związek Firm Public Relations powstał w styczniu 2001 roku jako reprezentacja branży profesjonalnych usług Public Relations w Polsce i aktualnie zrzesza 37 agencji. Jest członkiem Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan i Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO).
Cele działalności Związku to:
• ochrona praw i interesów zrzeszonych w nim członków,
• reprezentowanie ich wobec organów państwowych i instytucji,
• dbałość o najwyższe standardy etyczne i zawodowe w oparciu o Kodeks Dobrych Praktyk i Kartę Sztokholmską ICCO,
• umacnianie pozycji zawodu specjalisty Public Relations i kształtowanie właściwego rozumienia roli tego zawodu,
• budowanie profesjonalnego dialogu między branżą PR i mediami,
• realizacja badań dotyczących istotnych w branży zjawisk, tworzenie programów szkoleniowych i edukacyjnych podnoszących kwalifikacje zawodowe oraz kształtujących rozwój profesjonalnych kompetencji.
MW