Logo

Marketing MIX

#twójstary – Progressivo PSV dla Starego Browaru

#twójstary – pod takim hasłem rozpoczęła się kampania wizerunkowa poznańskiego Starego Browaru realizowana przez studio Progressivo PSV. Akcja promocyjna jest mocno osadzona w kulturze social, a niejednoznaczne hasło wzbudziło ogromne zainteresowanie wśród mieszkańców Poznania i regionu.

Stary Browar nie od dziś zaskakuje i śmiało możemy powiedzieć, że wiele naszych autorskich pomysłów i projektów z czasem stawało się dobrym standardem w wielu centrach w całej Polsce – mówi Joanna Tupalska, Creative Marketing Manager Starego Browaru. – Nie inaczej musiało być w przypadku kampanii wizerunkowej. Zależało nam, aby kampania była nowatorska, zaskakująca, mocno osadzona w świecie social mediów, w których czujemy się jak ryba w wodzie, a także trafiła bezpośrednio do tych, którzy są dla nas ważni i bliscy – klientów, wieloletnich partnerów, dziennikarzy – tłumaczy Joanna Tupalska. – Reakcje na fazę teaserową kampanii były doskonałe, ale szczerze mówiąc, nie mogliśmy doczekać się chwili, w której odkryjemy tajemnicę, kim jest #twójstary i która właśnie nadeszła – dodaje.

Kampania zaproponowana i realizowana przez Progressivo PSV ma na celu przypomnienie i podkreślenie tego, czym jest dziś marka Stary Browar. Oparta jest o współczesny język komunikacji. Czysty, mocny przekaz opracowanej koncepcji jest niezwykle sugestywny w odbiorze, otwiera pole do kreatywności nie tylko twórcom, ale i odbiorcom. Nie zaśmieca też przestrzeni miejskiej. Dodatkowo, hashtag graficznie koresponduje z logotypem Starego Browaru.

Klient miał mocno sprecyzowane oczekiwania. Wbrew pozorom sprawy nie ułatwiał fakt, że Stary Browar jest liderem na rynku, z mocno ugruntowanym, silnym wizerunkiem. Zdecydowaliśmy się więc zaryzykować, idąc w przekaz niepozbawiony nuty przewrotności i humoru – mówi Maria Sobolewska z Progressivo PSV, odpowiedzialna za kreację, wdrożenie i koordynowanie projektu.

Rzadko decydujemy się na kampanie wizerunkowe i outdoor, ponieważ większość budżetu marketingowego rokrocznie przeznaczamy na wydarzenia odbywające się w Starym Browarze. – mówi Magdalena Kowalak, Prezes spółki zarządzającej Starym Browarem. – Organizujemy ich blisko 100 każdego roku, od warsztatów artystycznych i pokazów filmów, po tak duże projekty jak Art & Fashion Forum by Grażyna Kulczyk czy regularne, ekskluzywne przyjęcia dla najlepszych klientów. Ogłaszając przetarg na kampanię wizerunkową, liczyliśmy na błyskotliwy i nowoczesny język, zgodny z naszym DNA, w którym nowatorstwo, ale i szacunek dla przestrzeni miejskiej zajmują bardzo istotne miejsce – wyjaśnia Magdalena Kowalak.

Kampania wizerunkowa jest podzielona na trzy etapy. Pierwsza odsłona #twójstary była eksponowana bez elementów brandingu Starego Browaru.

Odbiorcy fazy teaserowej kampanii zareagowali bardzo żywiołowo, czego dowodem były zdjęcia i posty wrzucane na popularne portale społecznościowe, jak Instagram czy Facebook. Potwierdziło to słuszność obranej przez nas strategii. Pierwszy etap nie rozwiewał wątpliwości, jaka marka kryje się za kampanią, dlatego jej odbiorcy nie kryli swojego zdziwienia – dodaje Maria Sobolewska.

Dopiero druga odsłona #twójstary została wzbogacona o elementy brandingu Starego Browaru. Nowy etap zdradza zdecydowanie więcej. W najbliższych miesiącach kampania nadal będzie rozwijana oraz mocniej zorientowana na klientów Starego Browaru.

 

MW