Logo

Marketing MIX

Adform jako pierwszy w Polsce automatyzuje polski rynek Digital Out Of Home

Adform, lider technologii do zakupu i sprzedaży powierzchni reklamowych online, jest pierwszą firmą na polskim rynku, która zdecydowała się wprowadzić aukcyjny model realizacji kampanii w kanale Digital Out Of Home. Innowacja ta zrewolucjonizuje rynek reklam DOOH, pozwalając na optymalizację, w tym targetowanie kampanii w czasie rzeczywistym poprzez dostosowywanie jej do różnorodnych zmiennych, w tym płci, nastroju i wieku odbiorców komunikatu obecnych przy ekranach.

W celu wdrożenia tego innowacyjnego rozwiązaniana polskim rynku Adform nawiązał współpracę z firmą Individeo, dostawcą rozwiązań digital signage, oferującym powierzchnie reklamowe m.in. na lotniskach, dworcach kolejowych, w elektromarketach, czy na stacjach benzynowych. Dzięki temu od 1 września możliwe jest kupno reklam outdoorowych firmy Individeo poprzez narzędzie Adform DSP. Zakupione reklamy emitowane są w przestrzeni publicznej za pomocą mechanizmu aukcji w czasie rzeczywistym, w którym kupujący rywalizują ceną i parametrami kampanii.

Zalety wprowadzonego narzędzia są typowe dla modelu programmatic: automatyzacja procesu zakupowego i raportowania, targetowanie, optymalizacja kampanii w czasie rzeczywistym. Dodatkowo emisja kampanii może być dostosowana do takich zmiennych jak: warunki pogodowe, wyniki sportowe, czy natężenie ruchu. Planowane jest wprowadzenie (poprzez umieszczenie nad ekranami kamer) targetowania behawioralnego, które pozwoli na rozpoznawanie płci, nastroju i wieku odbiorców reklamy.

„Jesteśmy bardzo dumni z tego projektu, który pozwala nam jako pierwszym w Polsce wejść na rynek programmatic DOOH. Udane integracje w Norwegii, Holandii i we Włoszech pokazują, że automatyczny model sprzedaży jest ciekawą alternatywą nie tylko dla wydawców internetowych” – powiedział Maciej Musioł, Publisher Sales Director CEE w Adform.

„Naszą misją są ciągłe innowacje, a to jest dopiero pierwszy krok w automatyzacji tradycyjnej, nieinternetowej reklamy. Liczę, że już na początku przyszłego roku będzie można zamawiać z poziomu naszej platformy zakupowej, oprócz DOOH i telewizji, pierwsze kampanie programmatic print.” – powiedział Bartosz Malinowski, Vice President CEE & MENA w Adform 

MW