Logo

Marketing MIX

Najlepsze polskie kampanie  XVII. edycji konkursu Effie 2016

24 października gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie wręczono nagrody agencjom reklamowym i domom mediowym.

102-osobowe Jury Effie Awards pod przewodnictwem Anny Jakubowski, Dyrektor Generalnej Coca-Cola Poland Services odpowiedzialnej za Polskę oraz kraje bałtyckie, oceniło konkursowe kampanie pod kątem efektywności działań komunikacyjnych i osiąganych dzięki nim wyników biznesowych. Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 194 projektów, z których nominowanych zostało 79.

W sumie nagrody przyznano w 18 kategoriach głównych i 7 specjalnych.

W tegorocznej edycji Effie Awards Grand Prix przyznano za serię kampanii Play z udziałem znanych osób.  Otrzymały ją firmy odpowiadającym za przygotowanie i realizację tej kampanii – MediaCom Warszawa (planowanie zakupów i mediów), Grandes Kochonos (ATL), Artegence i Isobar Polska (Internet), Plej i CPC (BTL). Przez celebrycką kampanię sieci telefonii komórkowej „Wszyscy przechodzą do Play”, przewinęło się kilkanaście znanych aktorów, muzyków, showmanów i sportowców (m.in. Kuba Wojewódzki, Agnieszka Dygant, Michał Żebrowski, Krzysztof Hołowczyc, Kamil Bednarek, Margaret, Adam Nawałka).

[youtube=”7jqCTDR4eqE”]

Złotymi statuetkami Effie Awards nagrodzono 8 kampanii.

„Yes!tem kobietą – tampony o.b.” – przygotowaną przez MEC dla firmy Johnson& Johnson; (w kategorii: Artykuły nieżywnościowe)

„Kredyt gotówkowy Wypożyczka” – przygotowaną przez GPD Assets, Starcom dla Eurobank; (w kategorii Bankowość)

„Kuchnia Spotkań IKEA” – przygotowaną przez Kalicińscy.com, Garden of Words,  Blue Ivy, K2, Performance Media, MEC dla IKEA Retail; (w kategorii: Brand Experience)

 „Nocna zmiana” – przygotowaną przez McCann Worldgroup, MEC dla Walmark; (w kategorii: Leki i suplementy diety)

 „#ryjkuźniara” – przygotowaną przez DDB&tribal, dla Projekt: Polska;               
(w dwóch kategoriach: Limited Budget i Pro Bono)

„Pascal kontra Okrasa” – przygotowaną przez GPD Agency dla LIDL; (w kategorii: Long Term Marketing Excellence)

„Żabka. Mały Wielki Sklep” – przygotowaną przez PZL dla Żabka Polska; (w kategorii: Retail)

„Młodzi bogowie” – przygotowaną przez BBDO Warszawa, Starcom dla Prudential; (w kategorii: Ubezpieczenia i Inwestycje)

Specjalne wyróżnienia trafiły do agencji Lubię to – linked by Isobar, jako najbardziej efektywnej agencji roku oraz domu mediowego roku – MEC. Obie firmy otrzymały najwięcej nagród i nominacji w edycji Effie 2016.

Konkurs Effie Awards organizowany w Polsce przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

www.effie.pl

JK