Logo

Marketing MIX

POS niezbędnik w visual merchandisingu

Visual merchandising jest sztuką kreowania ekspozycji, która stawia produkt w centrum uwagi kupującego i jest kluczowym działaniem w strategii marketingowej nowoczesnej firmy.

Osoba zajmująca się tworzeniem wyjątkowej atmosfery w punkcie sprzedaży to visual merchendiser. Posiada umiejętności takie jak: kreatywność, wyczucie ładu, zna zasady projektowania i kolorystyki, posiada wiedzę na temat kluczowych elementów wystroju wnętrza sklepowego. Przy tworzeniu ekspozycji musi wziąć pod uwagę jej funkcjonalność oraz efekt artystyczny przyczyniający się do wzrostu rentowności sklepu. Wszyscy starają się podążać za zmieniającymi się trendami, biorą pod uwagę powyższe składowe, jednak bazują na kreatywności – liczy się dobry pomysł, wizualizacja, następnie wykonanie i przeniesienie go do świata realnego.

Dużym wsparciem i zarazem kopalnią pomysłów są agencje reklamowe prześcigające się w projektowaniu oryginalnych POS, które nierozerwalnie łączą się z visual merchendisingiem. Wymagane jest od nich świeże podejścia do tematu i wykonania, które zapewni marce efekt WOW.

Obserwujemy bogactwo kolorów, materiałów, kształtów, wielkości, ważne są walory wizualne, dotykowe oraz zapachowe. Wszystko oczywiście zachowane zgodnie z identyfikacją wizualną danej marki.

Niewątpliwie POS-y są jednym z najbardziej efektywch rozwiązanań marketingowych, które przyciąga uwagę klienta w punkcie sprzedaży. Do ich zalet można zaliczyć różnorodność form, kształtów i wielkości. Przez co zapewniają sporą widoczność produktu i często pomagają podjąć ostateczną decyzję zakupową.

Ciekawe rozwiązania prezentujemy poniżej.

[galeria=”1″]

Zdjęcia źródło: Internet

MW