Logo

Marketing MIX

Agencja Allegro laureatem Effie

Kampania społeczna „Bez PITU PITU”, zrealizowana przez Agencję Allegro zdobyła brązową statuetkę Effie w kategorii edukacja społeczna i CSR. Projekt był przeprowadzony na zlecenie Urzędu Miasta st. Warszawy.

Kampania społeczna „Bez PITU PITU” polegała na zachęceniu mieszkańców Warszawy do odprowadzenia podatku dochodowego PIT w stolicy. Jej celem było również uświadomienie, jak ważne dla rozwoju miasta są fundusze pochodzące z podatku dochodowego PIT, co bezpośrednio przekłada się na komfort życia mieszkańców miasta.

Kampania została oparta o chwytliwe, dwuznaczne hasło. Nie bez powodu jej teaser przewidziano w dniu prima aprilis, aby poinformować warszawiaków o nietypowych zmianach dotyczących funkcjonowania stolicy. Dzięki kontrowersyjnym komunikatom Urzędu Miasta oraz późniejszemu wyjaśnieniu żartu poprzez reveal, mieszkańcy Warszawy dowiedzieli się, jak istotne jest płacenie PIT w tym mieście. „Bez PITU PITU”, czyli bez płacenia PITU, Warszawa nie mogłaby funkcjonować tak sprawnie, jak dotychczas. 

Kampania trwała 1 miesiąc i obejmowała reklamy w komunikacji miejskiej, klubach fitness i stołecznej prasie, wsparte komunikacją w kanele on-line (w tym social media) oraz działaniami PR.

W efekcie przyniosła rekordowe wyniki: wzrost liczby nowych podatników o 21 tys. osób oraz dodatkowe wpływy do budżetu miasta w wysokości prawie 75 mln zł.

­­- Dołączenie do grona laureatów Effie Awards to dla nas duże wyróżnienie oraz efekt konsekwentnego rozwoju Allegro. Rozszarzenie kompetencji agencji eventowej o wszechstronny dział komunikacji to odpowiedź na zmieniający się rynek i rosnące oczekiwania Klientów. W gronie tegorocznych laureatów jesteśmy jedyną agencją eventową, dodatkowo niezwiązaną z międzynarodową siecią reklamową. Cieszymy się, że branża i jury doceniło tę kampanię i potencjał drzemiący w kompetencjach agencji. Dziękujemy także naszemu klientowi, że moglibyśmy mu pomóc w osiągnięciu rekordowych wyników – mówi Anna Gogacz, general manager agencji Allegro.

Effie Awards jest najważniejszym i najbardziej prestiżowym konkursem w branży marketingowej. Wyznacza trendy na rynku oraz promuje najlepsze działania komunikacyjne. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 roku w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce od 1999 r. posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Effie jest obecnie organizowane w 40 krajach na świecie.

W tegorocznym konkursie było 25 kategorii, w tym – edukacja społeczna i CSR, w której nominację otrzymała kampania „Bez PITU PITU”. W tej kategorii można było zgłaszać kampanie, których celem była edukacja i zmiana postaw społecznych, finansowane przez organizacje społeczne, producentów, związki producentów, grupy zawodowe lub społeczne.

www.allegro.com.pl

JK