Logo

Marketing MIX

Politechnika Warszawska wprowadza system identyfikacji wizualnej

Nowe znaki, specjalna paleta barw, oryginalne czcionki – Politechnika Warszawska wdraża system identyfikacji wizualnej. Uczelnia chce wyznaczać trendy nie tylko w nauce, ale też w myśleniu o współczesnej i prężnie działającej instytucji. Między innymi dlatego postanowiła stworzyć System Identyfikacji Wizualnej PW.

– Ponad 100-letnia tradycja Politechniki Warszawskiej to dla nas ogromny powód do dumy – podkreśla Rektor PW prof. Jan Szmidt. – Niemniej jednak, budowanie Marki Politechniki Warszawskiej trwa nieustannie. Świat się zmienia, a my potrzebujemy nowych form przekazu informacji o Politechnice. Nasze działania są wyjściem naprzeciw najnowszym trendom w tym zakresie.

System Identyfikacji Wizualnej PW został skonstruowany wokół hasła przewodniego „Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy”. To słowa wybitnego uczonego Alberta Einsteina, które mają pokazać siłę ludzkiej kreatywności.

Koncepcja SIW PW oparta jest na Księdze Marki PW, którą przygotował specjalny zespół powołany w 2013 roku. Pod koniec 2015 roku został rozpisany konkurs na stworzenie systemu identyfikacji wizualnej, który wygrało studio graficzne Podpunkt z Warszawy.

– Kiedy zaczęłyśmy się mierzyć z tym zadaniem, bardzo szybko stało się dla nas jasne, że powinnyśmy oprzeć nowy znak Politechniki Warszawskiej na silnej, wyrazistej typografii – tłumaczy Emilia Bojańczyk ze studia graficznego Podpunkt, autorka projektu. – Oprócz logotypu Politechniki i znaków wydziałowych, system identyfikacji wizualnej operuje całą paletą symboli, które można wykorzystywać w grafikach, nadrukach, gadżetach.

Kluczową zmianą dotyczącą wizerunku PW jest nowy znak firmowy. W nowej identyfikacji wizualnej rozróżniamy:

– Znak podstawowy – logotyp nazwy Uczelni, napisany autorskim fontem Radikal WUT. Litera „W” skonstruowana jest w taki sposób, by po obróceniu o 90° tworzyła znak „≥” – ten matematyczny znak     koresponduje z hasłem przewodnim identyfikacji.

– Symbol – litera „P” oraz „W” z podstawowego logotypu Politechniki Warszawskiej tworzą wersję skróconą znaku.

– Znak uroczysty – nawiązujący do tradycyjnego godła Uczelni.

W nowej wizualnej koncepcji Politechniki określono ponadto 8 jednoznacznych i równorzędnych kolorów do budowania graficznych komunikatów naszej Uczelni i jej jednostek. Są to: słoneczny, morelowy, śliwkowy, miętowy, szafirowy, wrzosowy, grafitowy i mokka.

Każdy Wydział ma ściśle przypisany dominujący, indywidualny duet kolorystyczny, ale może też wykorzystywać barwy dopełniające z dostępnej gamy. W połączeniu z odświeżonymi znakami graficznymi pozwala to łatwo odróżniać wydziały PW, a jednocześnie identyfikować je z całą instytucją.

– Politechnika Warszawska wyznacza trendy i wysokie standardy w każdym aspekcie swojego funkcjonowania – zaznacza Rektor PW, prof. Jan Szmidt. – Nasza Marka jest znana i szanowana, nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Musimy nieustannie dbać o to, żeby Politechnika, szczególnie w świadomości młodych ludzi, była kojarzona z nowoczesnością, wysokimi standardami nauczania i miejscem, które wciąż się rozwija.

Więcej informacji na stronie głównej Politechniki Warszawskiej: www.pw.edu.pl

MW