BBDO Warszawa przygotowało kampanię społeczną której celem jest zebranie funduszy na przeciwdziałanie marginalizacji i osamotnieniu osób starszych. Nadchodzące święta Bożego Narodzenia sygnalizują coraz liczniejsze komercyjne kampanie reklamowe.
Jednak czas, którego większość z nas radośnie i niecierpliwie wyczekuje, dla osób starszych i samotnych jest momentem szczególnie trudnym. To chwila, w której poczucie braku bliskości i emocjonalnego ciepła jest wyjątkowo dotkliwe.
Dlatego właśnie w okresie przedświątecznym stowarzyszenie „mali bracia Ubogich” postanowiło przypomnieć o losie osób starszych i samotnych. Stowarzyszenie przeciwdziała osamotnieniu osób starszych, m. in. organizując dla nich wspólne kolacje wigilijne. Jednak podstawowa działalność stowarzyszenia ma charakter całoroczny: to wyzwalanie osób starszych z samotności dzięki sieci współpracujących wolontariuszy.
Promowanie idei pomocy osobom dotkniętym przez samotność Stowarzyszenie powierzyło agencji BBDO Warszawa, która opracowała pro publico bono strategię i kreację wielokanałowej kampanii społecznej. Jest to pierwszy projekt realizowany przez BBDO Warszawa dla stowarzyszenia.
Kampania obejmuje dwa filmy emitowane w głównych stacjach telewizyjnych oraz w Internecie, spoty radiowe, kampanię digital, oraz reklamy prasowe.
Realizację kampanii wsparły od strony produkcyjnej: studio filmowe Papaya oraz studia postprodukcyjne: Televisor i Efektura.
Strona internetowej kampanii, poprzez którą najłatwiej wesprzeć akcję: podarujwigilie.pl
MW