Selectivv, firma specjalizująca się w reklamie mobilnej, uruchomiła dwie usługi, które dają zupełnie nowe informacje o konsumentach. Raporty o lokalizacji pokazują reklamodawcy, gdzie znajdował się odbiorca jego reklamy w momencie kontaktu z nią. Z kolei analizy psychograficzne pozwalają firmom dowiedzieć więcej o użytkownikach aplikacji mobilnej, np. tego, że 20 proc. spędziło urlop za granicą.
Selectivv posiada największy w Europie Centralnej i Wschodniej zbiór danych o użytkownikach urządzeń mobilnych, obejmuje on łącznie 50 mln osób. Baza powstała w oparciu o gromadzone od ponad roku dane z 200 tys. bezpłatnych aplikacji mobilnych oraz 14 milionów mobilnych stron WWW, zawierających reklamy. Dodatkową funkcją Mobile Audience jest informacja o bieżącej lokalizacji użytkownika – wiele aplikacji sprawdza ją nawet przy wyłączonym GPS. Selectivv udostępnił reklamodawcom funkcję Location Report Standard, precyzyjnego sprawdzania położenia odbiorców ich reklam z dokładnością nawet do 2 metrów. Daje to nowe możliwości planowania kampanii łączących online i offline.
– Reklamodawca widzi nie tylko gdzie wyświetlają się jego reklamy, ale również w jakich lokalizacjach użytkownicy na nie reagują, np. na przystankach, parkingach lub kawiarniach. Dzięki tej wiedzy możliwe jest wzmocnienie przekazu w wybranych miejscach przez reklamę outdoorową – wyjaśnia Dominik Karbowski, wiceprezes Selectivv.
Drugą nową usługą w ofercie Selectivv są analizy psychograficzne. Na podstawie danych o tym, jakich aplikacji ktoś używa oraz gdzie bywa, możliwe jest bardzo precyzyjne określenie jego potrzeb. Analiza big data zgromadzonych danych zaowocowała wyróżnieniem 46 grup konsumentów. Są to np. osoby planujące dziecko, bywalcy galerii handlowych, mniejszości seksualne, czy turyści wyjeżdżający za granicę. Usługa analizy psychograficznej polega na sprawdzeniu, jakie dane Selectivv zgromadził o użytkownikach aplikacji zleceniodawcy badania (ich identyfikacja odbywa się na podstawie numerów przypisywanych właścicielom urządzeń z systemami Android oraz iOS). W ten sposób np. bank może dowiedzieć się, że 20 proc. użytkowników jego aplikacji spędziło urlop za granicą, a 10 proc. spodziewa się dziecka. Taka wiedza pozwala zaprojektować usługi i produkty jeszcze lepiej dopasowane do potrzeb klientów. Selectivv przeprowadził już analizy dla pierwszych klientów.
Selectivv to polsko-izraelski lider w zakresie reklamy mobilnej. Co miesiąc firma realizuje kilkaset kampanii reklamowych skierowanych na urządzenia mobilne. Reklamy wyświetlają się w ponad 200 tys. aplikacji oraz na kilkunastu milionach stron WWW. Każda taka kampania daje ogromną ilość informacji. Firma poznaje m.in.: model smartfonu, system operacyjny, inne zainstalowane aplikacje, płeć, wiek, zainteresowania i fizyczną lokalizację właściciela urządzenia.
MW