Firmy ATP i ATP Media poinformowały, że od 16 do 20 listopada fani tenisa mogli wczuć się w emocje towarzyszące rozgrywkom Barclays ATP World Tour Finals w zupełnie nowy sposób.
Dzięki współpracy ATP, ATP Media, Infosys (partnera ATP World Tour w dziedzinie globalnych usług technologicznych) oraz Sony Professional Solutions Europe goście strefy kibica w londyńskiej O2 Arena mogli wejść w wirtualny świat tenisa i przeżywać meczowe emocje na specjalnych, interaktywnych stanowiskach wyposażonych w system PlayStation®VR.
PlayStation®VR for PlayStation®4 (PS4) został wprowadzony przez Sony Interactive Entertainment w październiku tego roku i od tej pory zapewnia graczom nowe, niezwykle realistyczne doznania. Stanowiska Barclays ATP World Tour Finals Experience przeniosły tę technologię do strefy kibica, gdzie nadały nowy wymiar oglądaniu meczów i zapewniły nieosiągalne dotąd przeżycia. Stało się to możliwe dzięki połączeniu nowych technologii ATP Media, Infosys i Sony Professional Solutions Europe z niepowtarzalnymi możliwościami zestawu PlayStation®VR, kamery śledzącej ruch i trzymanego w ręku sterownika.
Stanowiska Barclays ATP World Tour Finals Experience łączą elementy obrazu z kortu, transmisji telewizyjnej i środowisk wirtualnych. Wykorzystywana jest do tego integracja systemu PlayStation®VR z nową technologią, którą stworzono specjalnie w celu zwiększenia poziomu interakcji przy oglądaniu sportu. Dzięki śledzeniu ruchów gogli i fizycznemu kontaktowi z kontrolerem użytkownik znajduje się w reaktywnym środowisku, które sam może kształtować, uzyskując bardzo naturalne wrażenia.
W czasie trwania meczu źródłem szczegółowych informacji były też dane i wizualizacje firm Infosys i Hawk-Eye. Z myślą o miłośnikach serwisów społecznościowych dodano też streaming z serwisu MyATP (obecnie na Vixlet).
— PlayStation®VR to niesamowity produkt i wiedzieliśmy, że jego łatwa i intuicyjna obsługa pomoże nam w osiągnięciu celu — mówi o stanowiskach Barclays ATP World Tour Finals Experience Shane Warden, dyrektor ds. technologii i transmisji w ATP Media. — Zależało nam na zapewnieniu poczucia przebywania „tam” i rozszerzeniu wrażeń kibiców w celu umożliwienia im interaktywnego uczestnictwa w finałach w nieosiągalny dotychczas sposób.
— Pragniemy wykorzystywać nowe zdobycze techniki oraz budować relacje z kolejnym pokoleniem kibiców i dlatego z niecierpliwością czekamy, by zaprezentować tę nową technologię podczas finałowych rozgrywek w O2 Arena, tworząc w ten sposób nową, atrakcyjną możliwość kontaktu z naszym sportem — dodaje prezes i dyrektor generalny ATP Chris Kermode.
— Cieszymy się, że możemy pokazać nasze ciągłe zaangażowanie w postęp mediów i technologii — mówi Stuart Watts, dyrektor wykonawczy ATP Media. — Stworzyliśmy nie tylko potencjalnie atrakcyjny produkt uzupełniający dla stacji telewizyjnych: można go również z łatwością wykorzystać na miejscu, w strefach kibica i miejscach działań promocyjnych sponsorów.
— Wprowadzenie wirtualnej rzeczywistości to szansa na zwiększenie możliwości człowieka, nie tylko poprzez oglądanie i rozumienie gry w nowym wymiarze, lecz również poprzez zapewnienie zawodnikom wiedzy potrzebnej do osiągania lepszych rezultatów — mówi UB Pravin, dyrektor wykonawczy Infosys.
— Firma Infosys wykorzystuje technologię, by zapewnić nowy odbiór tenisa poprzez integrację danych, analiz i wrażeń cyfrowych. Dodawanie analiz danych z tabeli wyników do wciągających widoków gry w wirtualnej rzeczywistości to tylko jeden ze sposobów, jakich używamy, by łączyć nowatorskie technologie i pomagać ludziom związanym z tenisem widzieć więcej i osiągać więcej.
— Wspaniale jest pracować z ATP, ATP Media i Infosys nad zapewnieniem kibicom nowych, wciągających wrażeń — mówi Mark Grinyer z zespołu sportowego Sony Professional Solutions Europe. — Intensywnie pracowaliśmy, by stworzyć platformę zdolną do przekazania wizji naszych partnerów.
Stanowiska Barclays ATP World Tour Finals Experience były dostępne w trakcie rozgrywek na ekspozycji firmy Infosys w strefie kibica w O2 Arena.
MW