Logo

Marketing MIX

180heartbeats + JUNG v MATT dla innogy Polska

Realizowane przez 180heartbeats + JUNG v MATT dla innogy Polska długofalowe działania w mediach społecznościowych doprowadziły fanpage marki na portalu Facebook do 1. miejsca w swojej kategorii branżowej w październikowej edycji rankingu Fanpage Trends prowadzonego przez Sotrender. Działania towarzyszą toczącej się kampanii rebrandingowej innogy Polska (dawnego RWE). Fanpage odnotował wzrosty i dotarł do pierwszych miejsc w kategorii „Paliwo i energia” pod względem zaangażowania użytkowników, a także liczby interakcji. 180heartbeats + JUNG v MATT odpowiada za strategię i realizację działań innogy Polska na Facebooku.

Fanpage innogy Polska na portalu Facebook jest drugim co do wielkości w swojej kategorii branżowej – „Paliwo i energia” z ponad 42 tys. śledzących go użytkowników. Liczba zaangażowanych fanów w październiku 2016 roku stanowiła 9% wszystkich śledzących, co dało liczbę niemal 4 tys. osób. Kolejny fanpage w rankingu – plasujący się na miejscu 2. – odnotował w tej kategorii wynik na poziomie 2,5 tys. zaangażowanych, a trzeci – niecałe 2 tys. We wrześniu fanpage innogy Polska plasował się na 2. miejscu rankingu, z wynikiem nieco ponad 3 tys. osób zaangażowanych, co stanowiło 7% wszystkich śledzących fanpage.

W kategorii „Najbardziej interaktywne strony” (Interactivity Index) fanpage innogy w październiku 2016 roku zajął również 1. pozycję z ponad 12 tys. wykonanych przez użytkowników akcji. We wrześniu w tej samej kategorii fanpage plasował się na 3. pozycji.

Cytując za autorem rankingu – Sotrender: „Zaangażowany to użytkownik, który w analizowanym okresie wchodził w interakcje z treściami na stronie, poprzez klikanie „lubię to”, komentowanie lub postowanie. Interactivity Index to z kolei zbiorczy wskaźnik wszystkich aktywności w obrębie fanpage’a w ciągu miesiąca.”

RWE Polska funkcjonuje jako innogy Polska od września br. Rebranding wspiera szeroko zakrojona kampania prowadzona pod hasłem „Miło Cię widzieć”. 180heartbeats odpowiada za jej kreację, a także strategię działań na portalu Facebook. W ramach kampanii agencja przeprowadziła m.in. szereg aktywacji związanych z hasłem „Miło Cię widzieć”, wśród których znalazły się takie działania, jak zaprojektowanie dwóch neonów – z wizerunkiem Syrenki Warszawskiej (RWE Powiśle) oraz Pałacu Kultury i Nauki (RWE Centrum), które stanęły w czerwcu na terenie nadwiślańskiego Placu Zabaw oraz na Placu Defilad. Hasło „Miło Cię widzieć” pojawiło się również na widocznej dla pasażerów startujących i lądujących samolotów wielkoformatowej siatce na terenie lotniska Chopina, a także w centrum Warszawy, przy Rondzie Dmowskiego. 180heartbeats + JUNG v MATT przeprowadziła dla innogy Polska także lokalną aktywację z wykorzystaniem umieszczonego na Moście Gdańskim w Warszawie neonu „Miło Cię widzieć”, w ramach której mieszkańcy Warszawy mogli za pomocą zainstalowanych obok neonu diodowych ekranów pozdrowić wybrane przez siebie osoby, a następnie otrzymać pamiątkowe zdjęcie z wyświetlonym pozdrowieniem.

MW