Logo

Marketing MIX

„Ja? Pracuję w Maku!” Nowa kampania wizerunkowa McDonald’s Polska®

22 listopada br. McDonald’s Polska wystartował z nową kampanią pod hasłem „Ja? Pracuję w Maku!”. Nowy projekt employer brandingowy marki prezentuje pracowników firmy, ich pasje i zainteresowania. Mówi o różnorodności zespołu i jego autentycznych wartościach stanowiących o silnej pozycji  marki jako pracodawcy.

Wykorzystanie formatów filmowych pozwala poznać bliżej pięcioro pracowników polskich restauracji McDonald’s. Dowiedzieć się więcej o ich prywatnych pasjach i zainteresowaniach. Mistrzyni badmintona, zapalony perkusisty, niesamowita piłkarka, amator szybownictwa oraz pasjonat gardłowego śpiewu mongolskiego to pracownicy wyłonieni w ramach ogólnopolskiego, wewnętrznego konkursu, do którego McDonald’s zaprosił wszystkich pracowników sieci. Spośród ponad pół tysiąca zgłoszeń pracownicy wybrali w głosowaniu 5 zwycięzców – osoby z ciekawymi pasjami, tych którzy zainteresowali ich najbardziej.  To oni są twarzami tej kampanii.

– McDonald’s to nie tylko atrakcyjna oferta produktowa. To także 19 000 pracowników tworzących tę markę. Mają różne osobowości, pasje i zainteresowania. Decydują o wartości, jakości firmy. Chcieliśmy pokazać, że to ludzie są najcenniejszym kapitałem McDonald’s. To oni tworzą miejsca o wyjątkowej atmosferze, to dzięki nim odnosimy sukces na polskim rynku – Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Finałowa, zewnętrzna komunikacja kampanii „Ja? Pracuję w Maku!” jest realizowana wyłącznie w internecie. Filmy  w wersjach 15- i 30-sekundowych można zobaczyć m.in. na kanałach VOD oraz jako  pre-roll na YouTube. W ramach działań zaplanowano także kampanię odsłonową. Wszystkie reklamy kierują na landing page akcji www.pracujewmaku.pl, na której prowadzony jest otwarty, ogólnopolski konkurs wyboru najbardziej interesującej pasji pracownika McDonald’s (spośród prezentowanych 5 finalistów). Głosujący na stronie dedykowanej kampanii mogą wygrać jedną z  kamer GoPro. Pracownik, który dostanie największą ilość głosów otrzyma nagrodę główną – McDonald’s Polska sfinansuje event ściśle związany z realizacją pasji i zainteresowań laureata.

Za pomysł, koordynację kampanii oraz komunikację PR (w tym również wewnętrzną) odpowiedzialna jest agencja 24/7Communication. Kreację i kampanię reklamową przygotowały agencje DDB&Tribal Warszawa oraz Isobar, a planowanie i zakup mediów – dom mediowy OMD. Produkcję filmów zrealizował dom produkcyjny Papaya Films.

Ja? Pracuję w Maku. Poznajcie Anię.

[youtube=”Qzd2yiEKMx8″]

Ja? Pracuję w Maku. Poznajcie Ksawerego.

[youtube=”hSZvoBPTlgI”]

Ja? Pracuję w Maku. Poznajcie Martę.

[youtube=”QhRgSgyY2GQ”]

Ja? Pracuję w Maku. Poznajcie Dawida.

[youtube=”IWfmVt2YzWk”]

Strona dedykowana kampanii znajduje się TUTAJ 

MW