Według prognoz GroupM, globalne wydatki na reklamę internetową osiągną w 2017 roku poziom 547 miliardów dolarów. To prawie o 4,4% więcej niż w poprzednim roku. Jakie zmiany czekają branże w 2017 roku? Oto prognozy ekspertów z firm marketingowych.
Jeszcze więcej danych o odbiorcach
-W 2017 roku marketerzy skupią jeszcze większą uwagę na wykorzystaniu możliwości, jakie oferuje Big Data. W parze z rozwojem kampanii, ruchu mediowego i nowych możliwości technologicznych uzyskamy dostęp do danych o zachowaniu odbiorców, np. po jakim czasie wyłączyli wideo. Takie informacje wskażą jaką skuteczność miała dana kampania i jaka treść jest najlepiej odbierana. W przekazach przeważać będą krótkie, viralowe materiały, w których dźwięk będzie ustępował miejsca obrazom – prognozuje Krzysztof Różański, Account Executive Mobile Rockets.
Jakość i przekaz skrojony na miarę
Z kolei Tomasz Rowiński, Członek Zarządu Beemail podkreśla, że w 2017 roku kluczowa będzie jakość. Obiorcy wymagają coraz więcej, a przy tym są bardziej wrażliwi. Ze względu na natłok informacji, jakie każdego dnia do nas spływa, zapamiętujemy tylko najlepsze kreacje. Użytkownicy poszukują treści nietuzinkowych, oryginalnych, takich jakie lubią. Najważniejsze jest poznanie subskrybenta i jego zachowania. Wówczas możemy stworzyć i przesłać mu przekaż „skrojony na miarę”. Duże znaczenie będzie mieć również cross marketing, np. łączenie działań e-mail marketingowych z akcjami na Facebooku. To pozwoli nie tylko lepiej poznać odbiorców treści, ale wchodzić z nimi w interakcję. Rok 2017 to także znaczny wzrost wiadomości odbieranych przez smartfon i inne urządzenie mobilne – dodaje.
Tego samego zdania jest Marcin Żukowski, Team Leader Mint Media. Przekaz będzie jeszcze bardziej dopasowany do oczekiwań odbiorców. Marki mocno wyeksploatowały obszar social media i niełatwo już zaskoczyć nową kampanią. Personalizacja daje wiele możliwości, bo odpowiednio dobrana komunikacja i narzędzia mają szanse zaskoczenia i wzbudzenia emocji. Personalizacja w social mediach to także trend związany z rozwojem marek osobistych, których jesteśmy coraz bardziej świadomi. Marketing daje nam całe spektrum możliwości i szans, aby te marki promować – dodaje.
Cross marketing w cyfrowej reklamie zewnętrznej
Działania cross marketingowe wkraczają również do cyfrowej reklamy zewnętrznej – DOOH. Grzegorz Śliwa, CEO MyLed zauważa, że już na początku zeszłego roku widoczny był trend crossowy. Jeden z klientów zdecydował się na odliczanie real time kampanii DOOH oraz synchronizację jej w czasie rzeczywistym z playlistą radiową. Trendem dominującym w naszych działaniach najprawdopodobniej będzie wykorzystywanie geotargetowania względem punktów POI oraz ogólnopolskiego zasięgu – zaznacza.
Mobile z pierwszeństwem przed desktop
Co z kolei przyniesie rok 2017 w wyszukiwarkach? Damian Sałkowski, CEO Senuto podkreśla, że Google nie zrezygnuje z promocji serwisów dostosowanych do urządzeń mobilnych. Krążą plotki, że w pierwszej kolejności Google będzie indeksował będzie wersję mobilną, a dopiero potem desktopową. Ma to swoje uzasadnienie – więcej osób przegląda Internet na urządzeniach mobilnych niż na desktopie. W związku z taką zmianą zacznie być to jeden z ważniejszych czynników w algorytmie. Dodatkowo, Google stale dba o to by w wynikach wyszukiwania były tylko serwisy z treścią wysokiej jakości. W 2017 na pewno poczyni na tym polu kolejne kroki. Zagadnienia takie jak topical authority na pewno zyskają na znaczeniu – dodaje.
Rozpoczynający się rok w branży internetowej będzie obfitować w dużo wartościowego i spersonalizowanego contentu. Specjaliści przewidują również przeniesienie znacznej części treści na urządzenia mobilne, które generują obecnie najwięcej ruchu w Internecie. Czy markom uda się połączyć działania na wielu płaszczyznach i zaskoczyć czymś nowym odbiorców? Przekonamy się już wkrótce.
Źródło: www.knowledgehub.pl
MW